• Mortiscia80

    Vilket märke på mjukglassmix?

    Är det någon som vet vilket märke kioskerna brukar ha till sin mjukglass? Jag menar inte de där märkesmaskinerna som finns hos t ex Sibylla men annars verkar det vara samma smak hos de flesta andra. Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Vilket märke på mjukglassmix?
  • Mortiscia80
    Hunken80 skrev 2021-01-17 23:01:46 följande:

    Mitt tips är att fråga där du vet dem har god glass.

    Finns på pm om du vill


    Smart, tack för tipset :) Jag får nog vänta några månader till innan jag får svar men jag blev så himla sugen på att köpa en mjukglassmaskin till hemmet, och då vill jag ju ha den där klassiska goda smaken också :D
  • Skrellet

    När jag jobbade med storköksutrustning så konstaterade jag att den vanligaste sorten av glassmix var GBs, den var också helt klart godast.


    Här där jag bor säljs den både i flak och styckvis på grossister för storkök.

  • Mortiscia80
    Skrellet skrev 2021-01-18 09:03:10 följande:

    När jag jobbade med storköksutrustning så konstaterade jag att den vanligaste sorten av glassmix var GBs, den var också helt klart godast.


    Här där jag bor säljs den både i flak och styckvis på grossister för storkök.


    Tack! Jag misstänkte att det kunde vara den, möjligen Sia :) Det verkar finnas att beställa små förpackningar online, sån tur för oss som vill ha glass året runt ;)
Svar på tråden Vilket märke på mjukglassmix?