• Noslrac

    Gravid/blödning/p-pillerstopp

    Hej! Jag slutade på mina p-piller den 31/12 då jag fick ett falskt positivt graviditetstest (levesia, innehåller väldigt lite hormon om det spelar in). jag slutade alltså helt & jag & sambon hade oskyddat sex, dock med avbrutet samlag några dagar i rad kring den 6/1 & framåt. Jag fick en bortfallsblödning 2/1 som höll till 5/1. Sedan fick jag en till blödning 14/1 som idag (16/1) redan är nästintill borta (brukar blöda minst 5 - 6 dagar rikligt). Denna gången var det bara tre dagar & endast första dagen var riklig. Har inte heller haft någon mensvärk förutom första dagen, jag som brukar ha otrolig mensvärk. Däremot har jag haft konstiga stickningar & känningar i magen. Mina bröst gör inte jätte ont men värker lite & har växt markant. Mitt huvud är helt MOS, jag tappar ord, glömmer bort saker, läser fel konstant & jag är förlamande trött större delen av dagarna med några små stunder med energi. Jag har otroliga humörsvängningar & bryter ihop över de mest dumma sakerna (som att jag inte hade några chips hemma. Jag låg på golvet & grinade, hahaha..). Jag mår illa några gånger om dagen & får kväljningar men inte spytt än. Jag har även daglig yrsel & är allmänt orkeslös. Kan alla dessa symtom verkligen bero på att jag endast slutat med p-piller? Eller finns det ens en chans att jag har kunnat bli gravid, trots mensliknande blödning? Jag vet om att chansen är liten med tanke på avbrutet samlag, men jag menar mer om chansen ens FINNS över huvud taget. Jag kommer självklart ta ett test men jag vet ju inte ens när jag har BIM osv så vill ändå bolla lite med er här. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Gravid/blödning/p-pillerstopp
  • Noslrac

    Kan tillägga att jag hade ägglossning då vi hade avbrutet samlag vilket jag vet pga jag blev så nyfiken så jag tog ett ägglossningstest efteråt som visade positivt (ja, jag är lite manisk haha!!) & anledningen till att vi kör avbrutet är för att ja är inne på sista spurten av skolan nu, vi vill helst börja försöka närmare sommaren när jag är färdig men en graviditet hade varit väldigt välkommen redan nu.

Svar på tråden Gravid/blödning/p-pillerstopp