• Säkertttt

    Trött paprika

    Hej alla vänner!

    Jag har några trötta paprikor jag inte vill kasta i komposten, så jag söker tips på vad jag kan göra med dessa paprikor. Jag har kikat runt lite på diverse matlagningssidor men hittar inget. 

    Jag tänker svinnsmart och jag har de mesta kryddor osv hemma, det väsentliga. (lök osv) 

  • Svar på tråden Trött paprika
  • BeautifulLiz

    Strimla morötter, lök, paprika och andra valfria grönsaker.
    Fräs i wok- eller stekpanna.
    Pressa i vitlök.

    Strimla valfritt kött (jag brukar ta kycklingfilé) och fräs med.

    På med valfria kryddor, jag brukar använda salt, svartpeppar, starkt paprikapulver, cayenne och någon ört t ex basilika, persilja eller koriander.

    Till sist, knäck ett eller två ägg över härligheten och rör om en liten stund.

    Smaklig måltid!

  • Säkertttt
    BeautifulLiz skrev 2021-01-17 12:49:32 följande:

    Strimla morötter, lök, paprika och andra valfria grönsaker.
    Fräs i wok- eller stekpanna.
    Pressa i vitlök.

    Strimla valfritt kött (jag brukar ta kycklingfilé) och fräs med.

    På med valfria kryddor, jag brukar använda salt, svartpeppar, starkt paprikapulver, cayenne och någon ört t ex basilika, persilja eller koriander.

    Till sist, knäck ett eller två ägg över härligheten och rör om en liten stund.

    Smaklig måltid!


    Tack för tipset! Jag har en påse Oumph i frysen som utbyte mot kycklingen då jag ej har kyckling hemma! Denna blir vår middag idag 
  • BeautifulLiz
    Säkertttt skrev 2021-01-17 12:52:28 följande:
    Tack för tipset! Jag har en påse Oumph i frysen som utbyte mot kycklingen då jag ej har kyckling hemma! Denna blir vår middag idag 
    Smaklig spis, funkar lika bra med oumph!
Svar på tråden Trött paprika