• Anonym (TS)

    Hur ofta har ni i förhållande sex?

    Hur ofta har ni sex i ert förhållande? Hur ofta hade du velat ha sex?

    Jag funderar på vad det s.k. normala är. Är det normalt att vilja ha sex med sin partner varje dag efter många år ihop? Är det normalt att bara vilja ha sex några gånger om året? Vad tycker du?

  • Svar på tråden Hur ofta har ni i förhållande sex?
  • Stefano82

    Jag och min fru har varit ihop i 19 år och det är väl normalt att ha sex 1-2 gånger i månaden, frun har inte så hög sexlust sen barnen kom men jag har lika hög nu som när jag var 20 år.

  • Anonym (Väst)

    Går i perioder men just nu är det nog penetrerande sex var 8-10e dag. Vi är ganska trötta, pandemin och allt har gjort något med oss. Men hon passar på att komma när vi badar i vår jacuzzi. Och hon runkar av mig kanske två gånger i veckan. Lite slentriant men just nu funkar det bäst. I början knullade man ju som kaniner flera gånger om dagen men så är de ju

  • Anonym (Mr BP)

    På tok för lite. Har varit ihop i 18 år. Som bäst 1 gång i månaden men snittet ligger nog på 1 gång varannan till 1 gång var tredje månad. Min fru prioriterar inte sexlivet särskilt högt tyvärr. Jag vill inte tjata till mig sex men det känns ändå som jag gör det för det är alltid på mitt initiativ och då tar jag inte initiativ särskilt ofta för att jag vill att hon någon gång ska göra det. Det enda positiva är väl att högerarmen får bra träning. Hade ju varit trevligt om man hade fått till det iaf 1 gång i veckan och att vi båda hade tagit initiativ.

  • Anonym (Anonym)

    1-3 gånger i veckan, i ett förhållande som varat i mer än 10 år.

    Vi har dock inga barn ännu och jag hoppas innerligt att min lust inte kommer att påverkas av ev. framtida barnafödande.

    Ett aktivt sexliv är en förutsättning för att ett förhållande skall fungera för mig.

    Jag förstår självklart att man kan ha svackor men skulle min partner inte vilja ha sex med mig på en period som varar längre än en månad, och det inte berodde på ev. medicinska orsaker, så skulle jag nog vara ytterst besviken och undra vad som är fel.

  • Anonym (Cissi)

    Ändå rätt ofta måste jag nog ändå säga. 3-4 ggr i veckan.

    Vi båda är strax under 50. Har varit tillsammans i över 30 år. Finns naturligtvis perioder som det varit mycket mindre. Framförallt när barnen var mindre. Då kunde det bli nån gång i månaden. Typ bara på helgen.

    Men sen jag fyllde 40 blev jag helt plötsligt väldigt mycket kåtare. Underbart

  • Anonym (Kvinna 40+)

    När jag var gift och vi hade 3 relativt krävande barn så var det ca 2 ggr i månaden , när de blev större en gång i veckan ca.

    Idag är jag särbo och vi ligger ca 4 ggr i veckan.

  • Anonym (oooo)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-17 13:41:10 följande:

    Hur ofta har ni sex i ert förhållande? Hur ofta hade du velat ha sex?

    Jag funderar på vad det s.k. normala är. Är det normalt att vilja ha sex med sin partner varje dag efter många år ihop? Är det normalt att bara vilja ha sex några gånger om året? Vad tycker du?


    Ca 2 ggr veckan här. Lagom för mig. Min man skulle nog kunna någon gång mer i veckan än det blir. Men vi har det väldigt bra tillsammans.

    "Normalt" spelar väl ingen roll. Varje par har sin rytm. Ibland har man ingen bra synk och då kan det bli problem. 
  • Anonym (Carro)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-17 13:41:10 följande:

    Hur ofta har ni sex i ert förhållande? Hur ofta hade du velat ha sex?

    Jag funderar på vad det s.k. normala är. Är det normalt att vilja ha sex med sin partner varje dag efter många år ihop? Är det normalt att bara vilja ha sex några gånger om året? Vad tycker du?


    Vi har varit tillsammans i 8 år och har barn. Skulle säga att vi snittar kanske 6 gånger i veckan. Men vi tycker båda att det är en viktig del i vårt kärleksliv och det är ju olika från person till person. Så länge man trivs med det så är det ju bara bra. Det som är ?normalt? är nog inte det man ska sträva efter. Alla är olika!
  • Gameofthrones

    Gift sen 20 år, 40 år, 3 barn. Sex 1-3ggr i veckan.

    Vi älskar sex. Självklart har vi perioder när man inte orkar, vi jobbar mkt och nånforn av närhet har vi hela tiden. Vi är kära. Det är så mkt som spelar in. Om jag är sjuk eller trött kan min man komma med en kopp kaffe /te. Klapp på kinden, kramas, bara vara utan att det känns konstigt /tvunget. Det är samma sak för honom gör likadant tillbaka.

  • Anonym (Drygt 40)

    Har varit tillsammans i drygt 40 år. Är i 60-årsåldern. Vi har sex i snitt en gång i veckan. Är lagom tycker jag. Förr ville jag betydligt mer än min sambo. Är man

Svar på tråden Hur ofta har ni i förhållande sex?