• Anonym (......)

    Upplever svullna lymfkörtlar

    Upplever att mina lymfkörtlar är svullna. Det började för nån dag sedan då jag kände en knöl i halsen och sen känns det som att det är vid nyckelbenen, knävecken och på något ställe till. Det är mest en känsla av att något förflyttar sig när jag rör mig. Inte hela tiden utan i vissa ställningar. Lider tyvärr av hälsoångest och gick ju igång på detta å tänker att det är slutet nu. Har inte haft nån förkylning eller liknande. Dock lite lilite lite snorig nån dag.

    Har pratat med VC å på henne verkade det som att det är världens vanligaste grej. Men usch blev så nervös nu ändå. Nån som haft liknande?

    Är sjukskriven för utmattningssyndrom och har haft ett riktig bakslagi januari och inte mått alls bra. Mår bra i övrigt allså inte sjukdomar eller liknande.

  • Svar på tråden Upplever svullna lymfkörtlar
  • Anonym (Orolig)

    Hej!

    Har inget svar om lymfkörtlar men är intresserad av utmattning då jag själv lider av det.

    Har du haft det länge, och varför kom bakslaget tror du, känner du dig pigg ibland och sämre ibland, jag har blivit frusen av mig men det kanske är för att jag ligger mest.

    Jag är rädd att det är ME på mig istället, eftersom jag aldrig blir pigg.

    Intresserad av att höra hur andra har det i sin utmattning.

  • Anonym (Orolig)

    Hej!

    Har inget svar om lymfkörtlar men är intresserad av utmattning då jag själv lider av det.

    Har du haft det länge, och varför kom bakslaget tror du, känner du dig pigg ibland och sämre ibland, jag har blivit frusen av mig men det kanske är för att jag ligger mest.

    Jag är rädd att det är ME på mig istället, eftersom jag aldrig blir pigg.

    Intresserad av att höra hur andra har det i sin utmattning.

  • FtS70

    Alla som är inne på FL har upplevt liknande! Sök vård om de är mycket ömma, hårda och orörliga, eller över 2 cm stora, allt annat är banalt.

  • starkestaffan

    Hej
    Jag vill inte skrämma dig men du bör omedelbart ta kontakt med läkare och få knölarna undersökta, det är inte normalt. Min svåger uppvisade liknande symptom inkl en blytung trötthet och det visade sig vara lymfom, ett samlingsnamn för olika typer av cancer i lymfsystemet. Idag är han helt frisk just för att hon tog hjälp i tid. Och prognosen är god så tveka inte att ta hjälp

Svar på tråden Upplever svullna lymfkörtlar