• Anonym (Anon)

    Sambo onanerar efter gymmet - Respektlöst eller naturligt?

    Min sambo och jag är i 25 års åldern och har varit ihop i sex år. Han är lojal och jag litar på att han aldrig skulle vara otrogen mot mig. Han är dock liksom många andra killar förtjust i konventionell skönhet och tränar själv på gym nästan varje dag.


    Något som har skavt på mig en längre period är att det första han gör nästan varje gång han kommer hem från gymmet är att snabbt gå in på toaletten, och när han kommer ut finns det ganska uppenbara... "spår" efter honom så att säga. Alltså, det syns att han har onanerat. Det har hänt flera gånger att jag behövt kissa, sett vad han har lämnat efter sig och blivit lite ledsen av det. Alltid precis efter att han har tränat. Vad jag föreställer mig är väl att det säkert finns många vältränade tjejer som han kanske tittar på och sedan tänker på när han kommer hem.


    Min fråga är väl egentligen; Är det här ett problem, eller är det något som alla killar gör, bara det att min kille inte är så bra på att dölja det?


    Betyder det här att han inte respekterar mig eller har det ingenting med mig att göra?


    Jag kan inte riktigt ta upp detta med mina vänner eftersom det känns för privat, och jag har inte heller velat ta upp det med min sambo i risk att kränka hans integritet.  

    Tack för kloka svar!

  • Svar på tråden Sambo onanerar efter gymmet - Respektlöst eller naturligt?
  • Anonym (ak)

    Jag tycker inte att du ska ta illa upp. Alla människor har rätt till att utforska sin egen sexualitet och det är viktigt att ha ett eget sexliv på samma sätt som tillsammans med sin partner.

    Det blir dock en helt annan situation om ni inte har ett sexliv tillsammans och att hans onanerande tillfredsställer honom så pass mycket att han inte känner behovet att vara intim med dig. Fråga honom annars på ett icke dömande sätt vad på gymmet som gör honom kåt?

  • Tecum

    Jag tror inte att det är vanligt men inte heller respektlöst. Som du skriver har det inget med dig att göra. Det har det först om han hellre runkar än har sex med dig. Kanske får han ett sånt överskott av endorfiner av träningen att han blir extra på hugget. Nu i coronatider är det så få personer på gymmet att det är ytterst osannolikt att där är en massa snygga tjejer varje gång han är där.

  • Anonym (Frustrerat)

    Låter både respektlöst men ändå naturligt. Dock är det nog mest frustrerat. Varför runkar han (nästan demonstrativt) på dass när han kommer hem från gymmet?

    Tror att just gymmet inte har så mycket med saken att göra. Utan han vet att du "ser" honom där när han kommer hem från gymmet, "ser" hans runkande. Annars hade han skött det snyggare. Det låter som någon slags utlopp, något demonstrativt. Han uttrycker sin frustration över ert (förmodat) sparsamma sexliv på det sättet.

    Hade han ärligt beskrivit handlingen i ord (Han har sannolikt inte satt ord på det) hade det låtit något i stil med: "Jag runkar för att förklara för dig att jag är sexuellt frustrerad. På gymmet ser jag snygga kvinnor och jag är så sexuellt frustrerad att jag inte kan hantera det. Jag är ledsen och besviken för att du inte vill ha sex med mig därför tänker jag visa mitt missnöje genom att demonstrativt runka på dass. Det är patetiskt att göra så, men jag vill att du skall veta hur jag mår i vår relation. Det är inte bra, och jag vill inte låtsas att det är bra längre. Därför runkar jag"

    Det finns ett sätt att lösa detta. Ha mer sex. Annars kommer han periodvis fortsätta runka demonstrativt på dass.

    Det är lite samma sak som när kvinnor demonstrativt lägger använda batterier i stor mängd någonstans synligt istället för att slänga dem. "Så här missnöjd är jag över vårt sexliv att jag vill visa hur mycket sex jag har utan dig".

  • Anonym (Hm)

    När jag tränar på gym är det som att testosteron laddar kroppen o jag blir alltid kåt efter gymmet... skulle hellre ha en tjej o knulla med än o onanera dock ...

  • Anonym (Anon)

    Haha, ja det kanske ligger något i det du säger. Han är inte mycket för att prata om känslor och speciellt inte att be om närhet, verbalt då så att säga. Jag ska försöka vara lyhörd och se om det kan vara nåt sånt det handlar om. Tack för ditt svar!

  • Anonym (Meränvanilj)

    Är helt säker på att han känner sig kåt efter gymmet. Är en naturlig grej som hänger ihop med endorfiner och testosteron i kroppen vilket är kopplat till muskulatur, välbefinnande och den känsla av styrka och makt som kan infinna sig i samband med prestation. Kanske byter han om där och ser sina svullna snygga muskler. Går igång lite på sig själv liksom. Kan nog säga att jag upplevt det själv....
    Att han tar hand om det själv kan bero på att han inte vill hålla på o "störa" dig och komma med sin kåthet utan bara snabbt runka av sig det hela. Lite som att kasta i sig en banan för att stilla hungern. 

  • Anonym (Frustrerat)
    Anonym (Anon) skrev 2021-01-17 19:01:41 följande:

    Haha, ja det kanske ligger något i det du säger. Han är inte mycket för att prata om känslor och speciellt inte att be om närhet, verbalt då så att säga. Jag ska försöka vara lyhörd och se om det kan vara nåt sånt det handlar om. Tack för ditt svar!


    Rätt enkelt. Säg följande: "Istället för att runka på dass efter gymmet får du gärna sätta på mig".
  • Anonym (Kim)

    Jag tycker inte att onani är respektlöst, om det inte är ett substitut för att ha sex med dig. Kan han prestera med dig senare på kvällen även om han runkat efter gymmet? Jag kan förstå att det kan kännas nedvärderande mot dig, men jag tror du behöver tänka om och lyssna till de svar här ovan. Inte helt ovanligt att man blir kåt efter ett träningspass. Han kan kanske till och med varit själv på gymmet och ändå runka när han kommer hem.

    Huvudsaken tycker jag är att det inte får bli istället-för-sex-onani. För då måste du prata med honom.

  • Tukt

    Om du skaffar en partner som är "förtjust i konventionell skönhet" så kommer förmodligen denne alltid intressera sig för det.
    Du kommer antagligen att se samma beteende i andra sammanhang också.

  • Anonym (Ylva)

    Tror inte att man ska överanalyserar för mycket när en partner onnanerar. Det har i de flesta fallen inget med den andra att göra. Efter träning ökar testosteron i blodet och det kan ha olika inverkan på olika personer. Med tanke på att din kille rynkar varje gång efter gymmet så är det nog för att lätta på trycket.

    Visst kan det vara svårt att inte ta detta personligt då ens partner väljer att onnanerar istället för sex. Men när man tänker efter så kan sex vara rätt omständligt när man bara vill komma. Med sex ska man få den andra på humör, förspel å sen själva akten. Det är flera gånger jag väljer att onnanerar då jag enkelt kan komma på under en minut. Känner inte för att gå till min partner då, del för att det tar längre tid och dels för att jag inte alltid kommer. Men vill jag också ha närhet så går jag till min partner.

    För mig blir det ett problem när man väljer att onnanerar och sexlivet blir lidande. Om du upplever det så prata med din partner.

Svar på tråden Sambo onanerar efter gymmet - Respektlöst eller naturligt?