• Morgansismo

    Håller på bli galen...

    Hej i höstas kom jag på att min sambo varit otrogen 2018 då det uppdagades att hon varit otrogen 2 ggr. Vist vi hade ett dåligt förhållande 2018 med mycket bråk och jag flyttade och vi levde som särbos men vi var liksom vi. Den 26 april var första gången på hennes födelsedag andra gången 13 juni samma år. Hon lägger sin otrohet på att jag var dum och elak tyckte hon. Det stämmer jag var inte den bästa då eller snällaste vi gapte och grälade men rättfärdigar det otroheten?

    Dagen innan den 26 april alltså den 25 april hade vi sex på natten. På förmiddagen bjöd jag på restaurang den 25 april efteråt låg vi och myste på gräsmattan utanför för hon skulle åka och jobba em vi jobba på samma ställe. Killen hon låg med också. Det var natten in påden 26 april det hände. Samma sak med den 12 juni vi hade sex natten innan hon kom till mig för hon skrev att hon saknade mig. Och samma visa där natten 13 juni knullade dom igen. Båda gångerna vi skrevs hela tiden hon skrev att hon sakna mig hela tiden och att hon älskade mig samtidigt som hon låg med en annan. Hon säger bara att det var för jag var elak. Men nu till mitt största problem jag har försökt prata med henne hon vägrar prata om otroheten. Hon tycker det är hennes privatsak. Vi håller ihop en idag och under samma tak och har det igentligen det underbart.men jag lever som i ett vacuum som det känns. Hon säger bara att hon inte kan med husförhören för hon går sönder av dem men saken blir den att jag ska må dåligt för hon ska må bra sedan undrar hon till sina närmaste och säger att hon är trött på att jag mår dåligt hur ska jag göra ? Jag står här och har inget att bearbeta hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Håller på bli galen...
  • Anonym (Han Solo)

    Å fy fan.. jag hoppas du skämtar.

    Om inte, så är mitt råd att sparka ut henne, eller dra själv.

    Du måste vara en självplågare av rang för att stå ut med henne. Vadå husförhör? Hon har varit otrogen. Om hon värdesätter ert förhållande så gör hon allt hon kan för att reda ut det hela. Tyvärr tror jag det är vanligtvatt det skiter sig oavsett för den bedragne kommer aldrig lita 100% på sim partner igen. Som bäst kanske ett haltande förhållande där du vet vad hon är kapabel till oavsett vad hon säger.

  • Morgansismo

    Jag vägrar och vill inte lämna men samtidigt så kan jag inte leva med det hur länga som helst det vet jag. Det som gör det hela så komplicerat. Försöker hela tiden hitta alternativa vägar. Jag tänker att om hon inte kan prata kanske man kan få henne att skriv om det som en dagbok tex. Se mig inte som dum och naiv nu för det är jag inte jag kan dra när jag vill. Jag försöker bara lirka fram det ur henne. försöker bara hitta ett sätt att få kärleken att leva vidare därför försöker jag hitta alternativa vägar till till svar från henne. För det är den ända jag någonsin älskat och älskar.

  • Anonym (Jag)

    Alltså, du är ihop med en skitstövel. Hon har varit otrogen, minst 2 ggr, men vill inte prata om det för det är jobbigt?! Tro fan att det är jobbigt att prata om hur grisigt man betett sig. Och varför håller du på och lirkar med henne. Hitta ditt egenvärde! Förlåt mig men det är som att hon slår dig och du bara ber henne att slå dig mer. Ge henne inte den makten. Det är INTE ditt fel att hon legat med någon annan. Det är 100% hennes ansvar men hon lägger över allt på dig och vill inte prata om det.

    Du borde lämnat henne för längesen men gör det nu, bättre sent än aldrig. Hon har noll respekt för dig. Och antagligen inte så mycket kärlek heller.

  • Morgansismo

    Jag hör och förstår va ni säger. Men jag är av uppfattningen att kan man bara prata så kan man lösa vad som hälst. För det är det jag vill få henne att göra bara prata med mig. det är min största önskan att hon ska öppna truten någon gång.

  • Anonym (Han Solo)
    Morgansismo skrev 2021-01-18 07:13:00 följande:

    Jag hör och förstår va ni säger. Men jag är av uppfattningen att kan man bara prata så kan man lösa vad som hälst. För det är det jag vill få henne att göra bara prata med mig. det är min största önskan att hon ska öppna truten någon gång.


    Hon behöver ju inte öppna truten. Du är ju med henne ändå och tycker hon är fantastisk.

    Man up!
  • Anonym (Japp)
    Morgansismo skrev 2021-01-18 07:13:00 följande:

    Jag hör och förstår va ni säger. Men jag är av uppfattningen att kan man bara prata så kan man lösa vad som hälst. För det är det jag vill få henne att göra bara prata med mig. det är min största önskan att hon ska öppna truten någon gång.


    Ja du har helt rätt! Om man bara kan prata, så kan det mesta lösa sig. Men man kan aldrig tvinga någon att prata. Och om den ena parten inte vill prata, så kommer garanterat inget att lösa sig.

    Jag tror jag ser vart du är på väg: att sopa allt under mattan, acceptera och fortsätta i förhållandet. Det kan gå bra, du kommer leva med ett skavsår bara. Det kanske är möjligt? Du behöver bara för alltid komma ihåg att enbart prata om sånt som hon vill prata om. Om ni kan prata om precis allt utom detta, så kan det nog funka ändå.

    Däremot om du fortsätter att göra allt för att hon ska prata - då kommer hon troligen lämna dig eller vara otrogen igen. Du vet ju att hon är otrogen ibland när du är elak mot henne.

    Själv skulle jag aldrig kunna leva med en sådan här sak mellan mig och min partner. Har nämligen försökt - det gick uselt. Det blev aldrig mer harmoni mellan oss.
  • Anonym (Lämna nu.)

    Jag är 55 år och har  levt med en man i 25 år. Vi är skilda nu. 

    Jag råder dig att lämna henne. 

    De varningstecken och aktiva handlingar jag lät passera speglade hela vårt liv. Jag förstår nu när jag blickar bakåt att jag har levt i förnekelse. 

    Kärleken är blind. Man tror det ska bli bättre. Man vill inte se  saken för vad det är. 

    Man förmildrar och hoppas på att det är sista ggn, en tillfällighet. Hon "mådde inte bra" 

    För mig var det mer lögner i form av pengar som försvann, smycken som troligen såldes, arbetstider som inte stämde, några tillfällen av otrohet mm. 
    Nu vet jag att det var många och med en kollega.

    Jag vet nu exakt vilken dag  jag borde lämnat honom. Det jag upptäckte då  visade hans personlighet.

    Lämna. Är de förmögna att missbruka din kärlek och förtroende så kommer de göra det igen. Tillåt inte det. 

  • Morgansismo

    Jo tar åt mig av det ni säger och väger av det. Det är komplicerat som fan. Det måste ju finnas andra alternativ en att bara ge upp menar jag med. någon måste ju ha lyckats i samma situation som mig med att få sin hälft att prata. Det som krossar mig mest inte handlingen i sig.

  • Anonym (Lämna nu.)
    Morgansismo skrev 2021-01-18 07:31:36 följande:

    Jo tar åt mig av det ni säger och väger av det. Det är komplicerat som fan. Det måste ju finnas andra alternativ en att bara ge upp menar jag med. någon måste ju ha lyckats i samma situation som mig med att få sin hälft att prata. Det som krossar mig mest inte handlingen i sig.


    Jag förstår hur du tänker.  Jag förstår till 1 miljon procent. Men hon kommer aldrig låta dig veta hela sanningen. De ljuger sig blå och/eller ger en halv sanning så det blir lugn och ro hemma. 

    Belöningen/kicken de får under handlingen är skön och gör att de står ut med ett helvete ett tag hemma. Man vill ha det igen. Sätter du inte stopp så blir det igen. 
Svar på tråden Håller på bli galen...