• Anonym (Isabelle)

Vilken grundskola i Malmö är bra?

Vår äldsta ska snart börja förskoleklass och jag funderar därför över skolval. Vi bor just nu i centrala Malmö och eftersom vi hört från många olika håll, både från föräldrar och lärare hur dåligt det fungerar på en del skolor i Malmö blir jag fundersam över hur vi ska göra.

Vad har ni för erfarenheter av olika grundskolor i Malmö? Var går era barn?

Vill helst inte behöva flytta härifrån, men ja just det här med en trygg skola med behöriga lärare är en viktig fråga och prioritet för oss.

• Svar på tråden Vilken grundskola i Malmö är bra?
  • Anonym (Malmöit)

Beror helt på i vilken del av staden ni bor i. Finns gott om bra skolor men inte överallt.

Själv föredrar jag F-6 och 7-9skolor men många är F-9 i Malmö. För mig är det ett stort minus framför andra aspekter. 

Tror dock att resultaten över staden går stadigt framåt generellt. 

• Anonym (Västra)

Västra skolan är superbra! Jag har ingen erfarenhet av nån annan F-3 skola men den är jättebra, liten, bra personal. Följskolan Rådmansskolan är också bra.

• chrissepisse

Österportskolan och Västra skolan är bra skolor i innerstaden som jag har egen erfarenhet av. Har även hört gott om Sorgenfriskolan och Möllevångsskolan från föräldrar som har barn där. Även skolorna i Västra Hamnen har bra rykte.

Svar på tråden Vilken grundskola i Malmö är bra?