• Anonym (Grundlurad)

Postkodlotteriet

Postkodlotteriet ringde mig, direkt sa jag nej jag vill inte ha några extra lotter. och då sa han att de dragit vårt postnummer och sa t o m mitt postnummer som de dragit och blev uppmanad att skaffa 2 lotter till för att öka mina chanser då det själva lottnumret skulle dras i februari??

Det var inte grannyran men vårt nummer var alltså draget till något. Tog 2 lotter för säkerhetsskull men sen kollade jag upp och nope ingenstans är vårt postnummer draget. Ringde dem och de bara strök de 2 lotterna utan mer info eller nån förklaring.

De sa bara ja men då stryker jag dem. Sa men ni har ju dagt att mitt postnummer är draget hur kan ni göra så? Fick till svar vi stryker dina extralotter ha en bra dag.

Det här är ju tamejfan rent bedrägeri. Hur kan postkodlotteriet få fortsätta sälja lotter när de är så här falska??

Kan man anmäla dem på något sätt till lotteriinspektionen? Tyvärr har jag inte samtalet inspelat.

Nån som gått ur postkodlotteriet. Trots att jag aldrig vunnit vågar jag inte gå ur skiten.

• Svar på tråden Postkodlotteriet
  • Anonym (Hold my beer)

Vadå "vågar inte gå ur":...? Du kommer inte att vinna på det där, det är sjukt liten chans för det. Om du inte har samtalet inspelat har du ju inget bevis för vad de utlovade så du kan inte anmäla dem iaf.

• Anonym (Äkta?)
    Anonym (Grundlurad) skrev 2021-01-18 15:22:36 följande:

Postkodlotteriet ringde mig, direkt sa jag nej jag vill inte ha några extra lotter. och då sa han att de dragit vårt postnummer och sa t o m mitt postnummer som de dragit och blev uppmanad att skaffa 2 lotter till för att öka mina chanser då det själva lottnumret skulle dras i februari??

Det var inte grannyran men vårt nummer var alltså draget till något. Tog 2 lotter för säkerhetsskull men sen kollade jag upp och nope ingenstans är vårt postnummer draget. Ringde dem och de bara strök de 2 lotterna utan mer info eller nån förklaring.

De sa bara ja men då stryker jag dem. Sa men ni har ju dagt att mitt postnummer är draget hur kan ni göra så? Fick till svar vi stryker dina extralotter ha en bra dag.

Det här är ju tamejfan rent bedrägeri. Hur kan postkodlotteriet få fortsätta sälja lotter när de är så här falska??

Kan man anmäla dem på något sätt till lotteriinspektionen? Tyvärr har jag inte samtalet inspelat.

Nån som gått ur postkodlotteriet. Trots att jag aldrig vunnit vågar jag inte gå ur skiten.

Hur vet du att det var de som ringde?
  • Anonym (Skitlotteri)

Jag har aldrig varit med någonsin. Skitlotteri. Åndå skickar dom reklam stup i kvarten och slösar med papper.

Deras affärside bygger på att man är med för att inte gräma sig om ens postnr dras. Smart men störande... 

• Anonym (Tips)
    Anonym (Skitlotteri) skrev 2021-01-18 19:09:23 följande:
    Jag har aldrig varit med någonsin. Skitlotteri. Åndå skickar dom reklam stup i kvarten och slösar med papper. Deras affärside bygger på att man är med för att inte gräma sig om ens postnr dras. Smart men störande... 

Här kan du spärra så du slipper mer reklam. www.postkodlotteriet.se/kundservice/sparra-reklam
  • Anonym (Grundlurad)
    Anonym (Jo) skrev 2021-01-18 18:58:16 följande:

Låter märkligt.

Jo hag ringde kundtjänat efteråt när jag insett att mitt postnummer inte var draget nånstans. De tog bara bort extralotterna. Fick inget svar eller förklaring. Inte ena en ursäkt om att det måste skett nåt missförstånd.
  • momjanet
    Anonym (Grundlurad) skrev 2021-01-18 15:22:36 följande:
    Trots att jag aldrig vunnit vågar jag inte gå ur skiten.
    Det här är så himla intressant.
    Många resonerar så här och har stående rader på Lotto, Keno och allt vad det heter. De kan ha det i decennier för att de inte vågar annat.

Jag har aldrig förstått det där, att man inte vågar sluta spela. Vad är det som gör att du inte vågar? Kan någon upplysa mig?

Kan man det minsta om lotteri så vet man hur extremt liten chansen är att vinna.
    Chansen att vinna en miljon är 1 på 376 470. Dvs det är en otroligt mycket större "chans" att dö i covid19 än att vinna på postkodlotteriet.

Räknat på en genomsnittlig dödlighet på 0,6% så är risken att dö 1 på 167. Jämför med chansen att vinna som är 1 på 376 470.
  • Anonym (Surtant)

Det är inte postkodlotteriet själva som ringer, utan de anlitar telemarketingbolag. Jag känner en som jobbar med det och har fått höra om deras oetiska tricks. Den personen lever dessutom väldigt gott på sin lön....

Dessutom säger de att ger till välgörande ändamål som ?Min stora dag? . Vilket är rent bullshit, dels är det en ytterst liten del av vinsten som går vidare till Min stora dag, och utav dessa pengar går det mesta till deras tjusiga kontor, trivselkostnader samt höga löner till anställda. Medans alla som fixar med att ordna aktiviteter för de sjuka barnen jobbar ideellt....

Köp inte deras lotter!

Det finns bättre sätt att göra av med sina pengar, UNHCR, Läkare utan gränser, rädda barnen t ex.

• Mascaraklumpar

Förmodligen var det du hörde inte detsamma som det de faktiskt sa. Däremot är meningarna de använder medvetet komponerade så att du ska höra något annat än det du säger.

Ex: din Postkod har blivit utvald för att få två extra lotter, stort grattis!!!

Du hör: jag har vunnit två lotter

Det de säger: vi har valt ut alla postkoder och erbjuder alla att köpa två extra lotter

Ex: vårt nya schampo med det revolutionerande proteinet verkninslösatin gör ditt hår upp till dubbelt så tjockt

Du hör: mitt hår kommer att bli dubbelt så tjockt

Det de säger: vi garanterar att schampot kommer göra ditt hår antingen tunnare, lika tjockt som innan eller tjockare, men vi lovar att det inte kommer att bli mer än dubbelt så tjockt

Ex: hudkrämen innehåller kollagen som är viktigt för hudens spänstighet

Du hör: kollagenet i krämen kommer på något magiskt sätt inkorporeras i min egen hud och göra den mer spänstig

Det de säger: huden innehåller kollagen och krämen innehåller nedmalda djurkadaver

Osv.

Svar på tråden Postkodlotteriet