Lås på kökskåp?
Finns det något bra sätt att fixa lås (med nyckel) till kökskåp utan att borra/byta luckan? Alltså inget barnlås, utan ett riktigt lås.
Finns det något bra sätt att fixa lås (med nyckel) till kökskåp utan att borra/byta luckan? Alltså inget barnlås, utan ett riktigt lås.
Jag har sett ett magnetiskt, finns det någon här som provat det?
De magnetlås vi hade behövde man borra för, fast inget som syntes på utsidan av skåpen. De fungerade jättebra för att hålla nyfikna bebisar och katter ute, men det krävs ju bara en magnet, vilken som, för att öppna.
Jag har bara sett av denna typ, men då måste man ju borra på insidan av skåpet.
plusshop.se/safety-1st-magnetiskt-las&utm_medium=cpo&utm_campaign=google+shopping+ads&utm_term=blandat-213&utm_content=EAIaIQobChMI0taugeil7gIVgu-yCh3rmQ9DEAQYDyABEgLRmPD_BwE&gclid=EAIaIQobChMI0taugeil7gIVgu-yCh3rmQ9DEAQYDyABEgLRmPD_BwE
Ikea har ett batteridrivet RFID lås som monteras på skåpets insida.
Inte testat själv men det verkar enkelt.
Det heter "Rothult"
Varför behöver köksskåpet lås? Är det en tvååring, tolvåring eller 42-åring som inte ska kunna ta sig in i skåpet?
Ikea har ett batteridrivet RFID lås som monteras på skåpets insida.
Inte testat själv men det verkar enkelt.
Det heter "Rothult"
Tyvärr är det sista alternativet närmast.
Förlåt men nu blir jag nyfiken... kan vi få höra bakgrunden till detta?
Har ett skåp med saker till mitt bakande. Choklad, mandelmassa etc... Jag har tröttnat hårt på att min man har noll respekt för att jag inte vill att han går och tar därifrån. Hittade en halvuppäten mandelmasseförpackning idag, som han lagt med den stängda sidan utåt, så jag inte skulle märka något... Vilket jag inte gjorde, förens idag då när jag skulle använda den.
Haha.
Alltså det är ju egentligen inte roligt alls. Men kan ändå inte låta bli att skratta för mig själc.
Tänker att man ska vara bra desperat innan man börjar äta upp mandelmassan?
Lycka till med låset!
Han äter ALLT, han har inga skrupler gällande att äta upp barnens godis heller. Det är så pass att om något är borta, även icke-ätbara saker, och jag skämtar att "pappa har nog ätit upp det" så ifrågasätter barnen inte ens.
Jag tror att om man har en sadan gottegris till man sa skulle han, aven om han kopt ett godislager till sig sjalv, fortfarande ga och nalla av TS saker nar hans eget forrad tagit slut och han inte hunnnit/orkat fylla pa sitt eget an, sa las ar nog det enda som funkar i detta fallet. Han kanske inte har sa bra framforhallning att han koper hem tillrackligt, eller sa ater han upp allt sa fort han kopt och kommer att hamna i samma situation igen (att allt ar slut och TS bakingredienser lockar). Och nar det ar svinkallt ute sa ar det lattare for honom att ta TS grejjer, om det sa bara ar en burk strossel, istallet for att behova att ga ut i kylan.
TS, jag tror att las ar grejjen och att du kanske bor kopa tva las, ett till dina bakgrejjer och ett till eventuellt Fredagsmys & barnens godis, sa att barnen far ha sitt godis ifred och du vet att t ex. chipspasarna du kopt verkligen ar kvar nar ni val ska ha ert Fredagsmys.
Sen ur halsosynpunkt, med tanke pa att han ater allt han ser, sa se till att det tillgangliga som han kommer at ar mer nyttiga grejjer som t ex. frukt och gronsaker. Battre att han ater ett apple eller en banan (eller all frukt ni har i huset) an att han slukar ett halvt paket mandelmassa. Sen om han kanske behover ett eget godisskap sa kop sa nyttigt godis som mojligt, eller att han sjalv ansvarar for pafyllningen av det.
Finns aven en kylskapsbur att kopa ifall du har bakgrejjer som behover forvaras i kylen, sasom smorpaket och blockchoklad du tankt anvanda samma vecka och garna vill ha kvar nar det ar dags att baka: www.coolstuff.se/KitchPro-Food-Safe/16621
Har kommer ytterligare ett osynligt las (vet dock inte hur starkt det ar): www.coolstuff.se/Magnetiskt-Barnlas-4-pack