• Linden1002

    Gemensamma barn

    Söker lite på gamla trådar men hittar inte så mycket samtal så testar en ny!

    Ni som lever i en bonusfamilj, gärna som i min situation där både jag och min sambo har barn sedan innan, hur har era barn sedan tidigare relationer reagerat om ni fått gemensamma barn?

    Vi lever med min dotter på 7 år och min mans barn på 6 och 10 år, barnen är hos oss varannan vecka och vi fem funkar fantastiskt bra tillsammans!

    Länge var vi ?nöjda? me bara oss fem och såg inte gemensamma barn i vår konstellation då vi mest såg alla möjliga negativa konsekvenser det skulle kunna få med sig, men ju längre tiden går blir längtan större! Vår relation i detta är jag inte orolig för, men viss osäkerhet finns kring hur våra befintliga barn skulle kunna ta situationen!

    Någon som vart med om detta eller som går i samma tankar? ????

  • Svar på tråden Gemensamma barn
  • sextiotalist
    Linden1002 skrev 2021-01-18 21:35:39 följande:

    Söker lite på gamla trådar men hittar inte så mycket samtal så testar en ny!

    Ni som lever i en bonusfamilj, gärna som i min situation där både jag och min sambo har barn sedan innan, hur har era barn sedan tidigare relationer reagerat om ni fått gemensamma barn?

    Vi lever med min dotter på 7 år och min mans barn på 6 och 10 år, barnen är hos oss varannan vecka och vi fem funkar fantastiskt bra tillsammans!

    Länge var vi ?nöjda? me bara oss fem och såg inte gemensamma barn i vår konstellation då vi mest såg alla möjliga negativa konsekvenser det skulle kunna få med sig, men ju längre tiden går blir längtan större! Vår relation i detta är jag inte orolig för, men viss osäkerhet finns kring hur våra befintliga barn skulle kunna ta situationen!

    Någon som vart med om detta eller som går i samma tankar? ????


    Vi fick ett hoppsan, sambons äldsta barn har alltid älskat detta hoppsan. Det har absolut varit en fördel att deras mamma också har älskat sina barns halvbror.
    Jag vet fler, där det kommit ett hoppsan, där de äldre syskonen tagit emot sitt nya syskon med glädje
Svar på tråden Gemensamma barn