Anonym (Hardlife) skrev 2021-01-18 23:39:21 följande:
Känns som att jag inte hinner med någonting efter jobbet. Hemma vid 17 och då är direkt dags att fixa mat, äta och efter det röja upp disken. Brukar ta en dusch, fixa lite inför morgondagen och landa en liten stund i soffan men sedan är dags att sova. Ett evigt stressande bara och när helgen väl kommer är jag dödstrött. Vad gör ni andra efter jobbet? Lägger ni upp vardagen på något särskilt sätt för att hinna med mer? Berätta och tipsa gärna!
Hämtar barnen i skolan om inte deras pappa redan gjort det, i så fall blir det en promenad på ca 20 minuter från bussen hem. Någon av oss lagar middag, den andre gör läsläxan med barnen under tiden. Efter middagen så blir det lite tv med barnen innan jag borstar tänderna på dem och lägger dem (de lägger sig vid 19-snåret, har oftast somnat till 1930). När de somnat går jag ner och jag och sambon kollar på tv, just nu är det Masterchef Australia som går varje dag som vi kollar på. Fredagskvällen är vikt åt På Spåret. Röjer även lite i köket. Vid 2130 är det dags för mig att lägga mig och sova. Behöver en hel del sömn för tillfället och klockan börjar ringa 0530 (går upp 0545 för att duscha och väcker barnen 0600).
På helgerna är det aktivera barn som gäller då deras hockeyträning är inställd. Sen ska man hinna tvätta, vika tvätt, dammsuga etc.