• Anonym (En hink fylld med vatten)

    Bör män skuld- och skambeläggas för att de alltid tänker på sex?

    Man hör ju mycket om att kvinnor inte ska skam- och skuldbeläggas för att de är sexuellt frigjorda, och i en del fall rent perversa. Däremot finns det inget liknande narrativ när det gäller män. Män som är för på, som fokuserar för mycket på sex osv blir ofta skam- och skuldbelagda i dagens samhälle.

    Har ni reflekterat över detta?
    Är det bra att männen hålls i schack med sin outtömliga kåthet på allt som rör sig, eller är det fel att vi pressar tillbaka deras naturliga sexualitet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bör män skuld- och skambeläggas för att de alltid tänker på sex?
  • Anonym (En hink fylld med vatten)
    Aikido skrev 2021-01-19 19:07:21 följande:

    Jag förstår inte frågan.


    Låt den slakna först du så kanske du kan använda hjärnan sedan.
  • Anonym (Robban)

    Ja, jag har tänkt på det.
    Kolla på amerikanska romantiska filmer. Dom killa som är "på" är alltid dom oärliga och fula. Den snygga hjälten visar aldrig något sexuellt intresse - hans högsta önskan är bara att kyssa hjältinnan och inget mer.

    Det är bara ett exempel av många.
    En riktig man visar inget sexuellt intresse alls - det är den gamla versionen av "gentleman". Att visa sexuellt intresse är ovärdigt för en riktig man.

  • Anonym (kaffedraken)

    Precis, och jag är en gentleman. Jag var kär i en 20 år yngre tjej, men jag tänkte knappt på sex. Jag ville mest krama henne. Kände ömhet för henne.
    Nån svarade att kvinnor vill ha en man som vill ha sex. 
    Sen så dejtade jag en 25 år yngre tjej. Jag försökte inget med henne, och det var några som ifrågasatte det. 
    En tyckte att det var hett med män som mig.
    Så det är olika. En del kvinnor gillar gentlemän, andra kvinnor vill ha svin Skrattande

  • Anonym (Ö)

    Finns inget alternativ som passar. Jag skuldbelägger inte män för att de tänker på sex (vadå "alla män" och vadå "hela tiden"??), utan för hur de beter sig.

Svar på tråden Bör män skuld- och skambeläggas för att de alltid tänker på sex?