• Anonym (cvbnhgft)

Naturligt svart hår och färgat svart hår

Hur upplever ni skillnaden mellan naturligt svart hår (mellanöstern-hårfärg) och färgat svart hår?

Vilket är finast tycker ni?

• Svar på tråden Naturligt svart hår och färgat svart hår
  • Anonym (cvbnhgft)

Hur kommer det sig att många mellanöstern-invandrare -oavsett ålder- har färgat svart hår när dom har den hårfärgen naturligt? 

• Pinotage

Jag dejtade en Iransk kvinna ett tag - hon hade väldigt vackert hår. Jag trodde att det var hennes naturliga färg , men hon berättade att hon färgade .... hon hade lite grått hår som hon inte vila visa.
    Korpsvart hår på en kvinna med ljus hy tycker jag är snyggt, men det ser inte naturligt ut....

• Anonym (cvbnhgft)
    Pinotage skrev 2021-01-19 22:15:36 följande:

Jag dejtade en Iransk kvinna ett tag - hon hade väldigt vackert hår. Jag trodde att det var hennes naturliga färg , men hon berättade att hon färgade .... hon hade lite grått hår som hon inte vila visa.
    Korpsvart hår på en kvinna med ljus hy tycker jag är snyggt, men det ser inte naturligt ut....

Vad är korpsvart? Hur gammal var hon?
  • flygrl
    Anonym (cvbnhgft) skrev 2021-01-19 22:09:22 följande:

Hur upplever ni skillnaden mellan naturligt svart hår (mellanöstern-hårfärg) och färgat svart hår?

En skillnad mellan färgat och naturligt hår är ju att det färgade tenderar va jämnare i färgen medans det naturliga har fler nyanser i sig. Jag tycker nog hår i sin naturliga färg är snyggast men kan väl förstå om man vill färga över gråa hårstrån och så.

Sen är ju inte alla i Mellanöstern svarthåriga utan många har mörkbrunt och även brunt hår i andra nyanser och en del är faktiskt t o m blonda. Svart hår är ju också vanligt i andra delar av världen och själv är jag svart med naturligt svart hår.
    Anonym (cvbnhgft) skrev 2021-01-19 22:33:09 följande:

Vad är korpsvart?

Korpsvart är väl typ samma som kolsvart. Kolla hur en korp ser ut.
  • Anonym (color)
    Anonym (cvbnhgft) skrev 2021-01-19 22:11:02 följande:

Hur kommer det sig att många mellanöstern-invandrare -oavsett ålder- har färgat svart hår när dom har den hårfärgen naturligt? 

Ibland kan man förstärka sin naturliga färg med att färga så färgen blir mer intensiv eller skiftar i ton.
    Vissa färgar för att dölja grå strån.
  • Anonym (color)
    Anonym (cvbnhgft) skrev 2021-01-19 22:09:22 följande:

Beror helt på personen hur hårfärgen passar.
    Tycker både naturligt och färgat är fint, naturlig hårfärg brukar ju passa bra automatiskt :). Tycker generellt folk från mellanöstern har fin, naturlig hårfärg.
  • Anonym (Prövar)
    Pinotage skrev 2021-01-19 22:15:36 följande:

Är det mest äldre som blonderar håret?  Gnistrade hennes hår 
  • Anonym (eee)

Oavsett färg (jag har tex mellanblont hår) så är det vanligt att man förbättrar den färg man har. Jag blir alltid mörkare i rötterna, så då fyller jag på med mellanblond ton där. 
    Min mamma som börjar bli gråhårig, gör detsamma, för att hon tycker det är trist att ha grått i botten och en annan färg på resten av håret. 

Det är inget konstigt om mörkhåriga/svarthåriga gör detsamma. 

• Anonym (Prövar)
    Anonym (color) skrev 2021-01-20 03:43:38 följande:
    Ibland kan man förstärka sin naturliga färg med att färga så färgen blir mer intensiv eller skiftar i ton.
    Vissa färgar för att dölja grå strån.
    Så att håret blir mer gnistrande? En del kvinnor testar andra färger tillexempel blond hårfärg?
  • Anonym (F)
    Anonym (cvbnhgft) skrev 2021-01-19 22:33:09 följande:
    Vad är korpsvart? Hur gammal var hon?
    Korpsvart är ungefär så svart som du någonsin kan tänka dig.

Alla passar inte i att färga sig svart, det går inte att säga något om hudfärg för det har mer att göra med ansiktsdragen så svårt att förklara innan man ser det.
  • Anonym (Prövar)
    Anonym (F) skrev 2021-02-06 10:36:19 följande:
    Korpsvart är ungefär så svart som du någonsin kan tänka dig.

Alla passar inte i att färga sig svart, det går inte att säga något om hudfärg för det har mer att göra med ansiktsdragen så svårt att förklara innan man ser det.
    Så det funkar bättre på vissa ansiktsdrag hur är det om en kvinna färgar håret blont?
  • Anonym (Fd. blond)

Naturligt svart eller mörkhåriga som kompletterar med färg är snyggast/ser naturligt ut.

Andra som färgar svart kan se ok ut med det kommer alltid synas att det inte är äkta. Även om de inte tror det. Men det är ok, man får ha som man vill. Jag är inte blond längre och bleker numera. Visst syns det men det har jag inget problem med. Det är ett jäkla stök men hellre det, jag vill inte ha den musmörka färgen som jag fått som medelålders kvinna.

• Anonym (Prövar)
    Anonym (Fd. blond) skrev 2021-02-06 10:44:28 följande:

Naturligt svart eller mörkhåriga som kompletterar med färg är snyggast/ser naturligt ut.

Andra som färgar svart kan se ok ut med det kommer alltid synas att det inte är äkta. Även om de 

Har du frågat frisören märker du det själv om någon har färgat håret.
    Men om det handlar om att dölja gråa hårstrån med svart färg märks det ?
  • Anonym (Prövar)

Vissa vill dölja gråa hårstrån? jag vet inte kanske finns andra anledningar 
  • Mrs Moneybags

Naturligt ofärgat hår har vackra skiftningar i olika färger, även om det är svart. 

Färgat hår har en kompakt, matt helsvart färg som ser onaturlig ut, helt enkelt. Inte något i min smak. 

• Anonym (bingo)
    Anonym (eee) skrev 2021-02-06 10:32:03 följande:

Oavsett färg (jag har tex mellanblont hår) så är det vanligt att man förbättrar den färg man har. Jag blir alltid mörkare i rötterna, så då fyller jag på med mellanblond ton där. 
    Min mamma som börjar bli gråhårig, gör detsamma, för att hon tycker det är trist att ha grått i botten och en annan färg på resten av håret. 

Om du ständigt färgar rötterna ljusare så är det ju den mörka färgen som är din egentliga hårfärg. 

Om du lät hela håret växa ut utan hårfärg skulle det vara mörkt. 

Det är klart att det är mörkare i rötterna om du färgar håret ljust. 
  • Anonym (För att..)

För att man vill att det ska bli kolsvart. Det blir ljusare efter ett tag annars.
  • Anonym (Våren)

Hur märker du att det är färgat och inte naturligt ?
  • Anonym (A)
    Anonym (eee) skrev 2021-02-06 10:32:03 följande:

+1
Svar på tråden Naturligt svart hår och färgat svart hår