• RenLuft

    Stor kris läge - Kommunen skickar inte tillbaks mina pengar

    För en tid sedan råkade jag skicka pengarna fel till Kommunen där jag bor. Pengarna skulle egentligen någon annanstans. Jag trodde jag gjorde rätt tills jag fick inkasso-räkningen.

    Förs då förstod jag att det vart fel när jag ringde upp och sa att jag hade ju betalat, men pengarna skulle inte till Kommunen.

    Jag tog snabbt kontakt med kommunen. Telefonsamtal fram och tillbaka och slutligen kändes det som om jag skulle få pengarna. ''Några dagar'' sades det. ''Pengarna kommer komma på torsdagen''. Nu har det gått, fredag, måndag, tisdag och nu Onsdag. Jag tror inte pengarna kommer komma vid onsdag kvällen. Om man räknar helgdagarna så har det ju gått totalt sex dagar. Ifrån torsdagen, då.

    Jag ringde upp Kommunen idag igen. Jag bekräftade min sits ÅTERIGEN och talade om att jag ville att de skulle ringa upp mig senare idag. Det gjorde de aldrig.

    Nu sitter jag här: Med en hyresavi som har sin förfallodatum den 29:de Januari. P.g.a att jag har skyddade identitet, så är det mer komplicerad ifrån skolans håll att bekräfta CSN att jag är registrerat på skolan. Därför så har administratören kontaktas och fixar in mig på det ''avancerade'' sättet. Av denna anledning har pengarna ifrån CSN skjutits upp.

    Jag blir väldigt stressad just nu.

    Men i min sits: Vad kan jag göra? Jag vet vart man kan ta vägen vid akut-mat behov. Men kan man få hjälp med räkningar eller liknade om pengarna blivit såhär fel? Låter idiotisk, jag vet. Men jag kan inte komma på någonting annat vad man skulle kunna göra för att undvika om att inte hamna på kronofogden/inkasso. Förhoppningsvis skall jag vara registrerat innan CSN väljer att skjuta upp min inkomst. Men jag är så pass stressad att jag inte kan tänka rationellt. Jag ställde dessutom denna fråga till min mentor på skolan. Det känns dumt såhär i efterhand; vilken myndighet hjälper en att betala räkning liksom? Kan ju inte finnas. Så stressad att jag ställer dumma frågor.

    Anledningen till varför jag vände mig till min mentor på skolan, är för att jag är väldigt ensam. Jag har skyddade identitet för att jag håller mig borta ifrån familjen och släkten.

    Mina vänner har jag för stor skam för att ta upp detta om.

    Nu vänder jag mig hit för att få så bra tips som möjligt. Jag har skickat mejl till Kommunen. Men jag behöver liksom, svar och stöd meddetsamma för att lugna mina nerver tycker jag.

    Stor tack på förhand!!

  • Svar på tråden Stor kris läge - Kommunen skickar inte tillbaks mina pengar
Svar på tråden Stor kris läge - Kommunen skickar inte tillbaks mina pengar