• Wed 20 Jan 2021 23:21
    495 visningar
    3 svar
    3
    495

    Gravid efter p-spruta?

    Halloj!

    Jag tog min första p-spruta i Maj 2020 och sedan en till i augusti 2020. Har innan dessa sprutor haft en hormonspiral i 5år (tog typ 5år att fatta att den tog död på all befintlig sexlust men aja. Nu vet jag) P-sprutan gjorde mig otrolig låg och kroppen reagerade dåligt på dem. Så har inte tagit några fler sedan augusti 2020. Det har alltså gått 6månader sedan dess. Har inte haft en enda blödning. Men då undrar jag. Kan man bli gravid trots att mensen inte har kommit igång? Tänker att man inte har någon ägglossning om man inte får någon mens? Väldigt tacksam för svar om det någon som har erfarenhet om när kroppen kommer igång igen efter p-sprutor!

  • Svar på tråden Gravid efter p-spruta?
  • Thu 21 Jan 2021 22:09
    #1

    Möjligheten finns men det jag läst om p sprutor så är det snarare troligt att den stängt ner din ägglossning. Vissa har inte återfått mens/fertilitet efter flera år

  • Thu 21 Jan 2021 22:12
    #2

    P spruta är ju det mest kraftfulla preventivmedlet i fråga om hormoner. Att du skulle få det när du tyckte att hormonspiral förstörde sexlusten verkar helt uppåt väggarna. Om du vill lära dig mer om fertilitet och kvinnokroppen så sök på ?Vulverine?

  • Tue 26 Jan 2021 21:13
    #3

    Jävlar. Flera år!? Jeez. De borde ju komma med världens varningstext. Ja, p-sprutan blev tyvärr rekommenderad till mig.

Svar på tråden Gravid efter p-spruta?