• Eveline87

    Rosenrot + Royal jelly?

    Ska ha mens 24:e, är säker på att det inte blir något denna månad, 3 negativa tester hittills och min mensvärk bara ökar/:

    Har försökt i flera månader nu och provat både apiforce och munkpeppar, som ej funkar. Tänkte då prova med Royal Jelly samt Rosenrot. Skriv gärna era tips och erfarenhet. Hjälpte det er? :)

  • Svar på tråden Rosenrot + Royal jelly?
  • Anonym (Rosenrot + apiforce)

    Sist jag blev gravid tog jag rosenrot + Apiforce. Gick på andra månaden.
    Vet inte exakta skillnaden på Royal jelly och Apiforce men båda är ju bidrottninggelé iaf

  • Eveline87
    Anonym (Rosenrot + apiforce) skrev 2021-01-21 15:52:49 följande:

    Sist jag blev gravid tog jag rosenrot + Apiforce. Gick på andra månaden.

    Vet inte exakta skillnaden på Royal jelly och Apiforce men båda är ju bidrottninggelé iaf


    Har hört så mycket om att rosenrot bidrar till MF?

    Hur gick den graviditeten för dig?

    Skillnaden är att royal jelly innehåller mer bidrottningsgele.
  • Anonym (Rosenrot + apiforce)
    Eveline87 skrev 2021-01-21 22:55:58 följande:
    Har hört så mycket om att rosenrot bidrar till MF?

    Hur gick den graviditeten för dig?

    Skillnaden är att royal jelly innehåller mer bidrottningsgele.
    Ja, det har jag med hört. Man ska ju sluta med det vid äl. Det har jag gjort. Och som sagt jag blev ju gravid på det sist (inget mf).
    Hade dock inte valt att äta det i längden, max 3-4 månader kanske.
  • Eveline87
    Anonym (Rosenrot + apiforce) skrev 2021-01-21 15:52:49 följande:

    Sist jag blev gravid tog jag rosenrot + Apiforce. Gick på andra månaden.

    Vet inte exakta skillnaden på Royal jelly och Apiforce men båda är ju bidrottninggelé iaf


    Fick du en senare ägglossning då eller var det samma datum?

    Min ägglossning syns inte till ännu, iaf inget positivt test som jag brukar ha 9 - 10:e :/
  • Anonym (Rosenrot + apiforce)
    Eveline87 skrev 2021-02-12 13:54:50 följande:
    Fick du en senare ägglossning då eller var det samma datum?

    Min ägglossning syns inte till ännu, iaf inget positivt test som jag brukar ha 9 - 10:e :/
    Jag fick tidigare ägglossning då. Hade en lång cykel så för mig var de ju positivt att den kortades ner.

    Men har du börjat få lite stegring på testen då?
  • Eveline87
    Anonym (Rosenrot + apiforce) skrev 2021-02-15 09:48:36 följande:

    Jag fick tidigare ägglossning då. Hade en lång cykel så för mig var de ju positivt att den kortades ner.

    Men har du börjat få lite stegring på testen då?




    Men det var ju bra. Jag fick stegring igår, som du ser på

    bilden. Blev så glad för trodde att jag inte skulle få ÄL, men den kom en vecka sen. Kanske positivt då? Att ägget blir mer moget och mottagligt. Hoppas nu på denna månaden då man knaprar piller som bara den.
  • Anonym (Rosenrot + apiforce)

    Härligt, så nu börjar väntan på bim =)

    Väntar själv på stegring, men den visar inget än så länge. Bara en tom ring (CB digital). Är på CD 13 så börjar känna mig lite stressad jag med över att inte få ägglossning. Men hoppas den kommer snart.

  • Eveline87
    Anonym (Rosenrot + apiforce) skrev 2021-02-16 08:06:04 följande:

    Härligt, så nu börjar väntan på bim =)

    Väntar själv på stegring, men den visar inget än så länge. Bara en tom ring (CB digital). Är på CD 13 så börjar känna mig lite stressad jag med över att inte få ägglossning. Men hoppas den kommer snart.


    Har du tagit apiforce och rosenrot?

    För min ÄL sköts upp 4 dagar. Tror att din också kommer dem närmaste dagarna.

    Jag gillar apotek hjärtats tester, de visar alltid korrekt. Har jämfört med andra tester vid ÄL som ej visat positivt men apotekets har gjort det.
Svar på tråden Rosenrot + Royal jelly?