• mormor 1965

    Ny säng

    Jag och min gubbe köpte nya sängar när vi träffades och flyttade ihop för 17 år sen.

    Främst skulle vi behöva ny bäddmadrass men funderar på om sängarna också borde uppdateras.

    Skulle behöva tips på både bäddmadrass och sängar.

    Helst inte för dyra men alls tips tas emot!

  • Svar på tråden Ny säng
  • Mortiscia80

    Vi köpte våra på Ikea, någon av de billigare modellerna av resårbotten (fast modell). Det blev varsin enkel och ovanpå har vi en tjockare madrass som täcker över hela sängen så det inte blir en glipa. Vi är jättenöjda :) 

  • Dexter dot com

    Det kan räcka med att köpa en tjockare bäddmadrass. Jag har köpt en i memoryskum från Jysk som jag är väldigt nöjd med.
    Ska ni köpa även resårmadrasser så köp från tex IKEA och Kungssängen som har "sovgarant" dvs du får byta inom några månader om fastheten inte passar dig.
    Mios sängar har jag hört att många är riktigt missnöjda med.

  • Finansen7

    Min personliga erfarenhet är att dyra sängar inte ger det mervärde de kostar. Här hemma står nu Ikeasängar. Maken har fast bäddmadrass från Ikea som han är nöjd med. Jag har en tempur bäddmadrass som kostade mer än sängen (vilket inte behöver vara konstigt). Tempurmadrassen är lite klumpig och jag vet faktiskt inte om den gör sömnen så mycket bättre.

  • mormor 1965
    Finansen7 skrev 2021-01-22 09:33:12 följande:

    Min personliga erfarenhet är att dyra sängar inte ger det mervärde de kostar. Här hemma står nu Ikeasängar. Maken har fast bäddmadrass från Ikea som han är nöjd med. Jag har en tempur bäddmadrass som kostade mer än sängen (vilket inte behöver vara konstigt). Tempurmadrassen är lite klumpig och jag vet faktiskt inte om den gör sömnen så mycket bättre.


    Intressant det där med Tempurmadrassen. Tråkigt om den inte är så fantastisk eftersom den är så dyr.
  • Ztrumpan

    Här är en till som röstar på IKEA. Hade säng från Mio innan som gick på en 25 000 men den blev som en hängmatta, helt galet mjuk även fast vi hade en fast.

    Så då blev det IKEA, Stavanger, och har memoryfoam madrass från samma ställe.

    Vill man snåla så fungerar Skotterud också.

Svar på tråden Ny säng