• Bersson

Överpris på vuxen hund??

Såg en annons på Blocket om en 3-årig Berner sennen tik som de ville ha 25000 för. Är inte det lite väl dyrt? Har lite dålig koll på vad en valp kostar.

• Svar på tråden Överpris på vuxen hund??
  • Våra Liv

kanske satt dit en 0 för mycket

ღ My Lovely Little Lumps ღ
  • Dundermamman

Det låter väldigt dyrt!!

• Ancha

Har för mig att tiken var omporterad va!?!

• bettyboopan

Oj! Har sett liknande priser när det är importerade hundar.. men ändå, låter dyrt!

• Santisen

Är hon importerad så förklarar det ju priset

Jag kan också tänka mig att man sätter ett högt pris,för att få seriösa köpare.

• Bersson

Är lite okunnig, men brukar importerade hundar vara dyrare?

• bettyboopan

Ja, och ganska mycket dyrare dessutom. Tror det har att göra lite med om hunden har många priser och så med.. och ibland om det är någon speciell ras!

• Santisen

Jo de brukar de väl.
    Då har väl den som importerat tagit sig tid att hitta den "perfekta" hunden.
    Då letar man hos en uppfödare med bra hundar som har de egenskaper man vill ha.
    Hunden kanske har en finare stamtavla och/eller massa meriter?

• längtarefterbarn

Låter ju som en nolla för mkt.
    Har precis köpt min omplacering, 2 år gammal, för 2000:-
    Nu står det ju inte i tråden om det är en väldigt meriterad hund eller så. Är så fallet så kanske 25000:- är normalt men isåfall låter det konstigt att sälja den på blocket. En så välmeriterad hund som man kan få 25000 för borde ju gå utmärkt att sälja på mer seriösa ställen.

• Bersson

Ahaa, det visste jag inte. Men hon var importerad från Holland. Fin var hon iaf.

• Santisen

längtarefterbarn
    jo det tänkte jag med.
    Jag hoppas att ev köpare begär alla papper och sen kollar upp det noga innan de köper.

• babytrin

Hon kan mycket väl kosta så mycket, om hon t,ex är friröntgad och har bra meriter....

• Zaria

Hur meriterad är hunden?
    Vad har den gjort? vad har den för stamtavla? gett för kullar? osv...
    Det behöver inte vara överpris

• Yogi

Tiken i fråga är en fin, glad och trevlig tik. Jag har träffat henne ett par gånger hos ägaren när jag har varit där för att para rottistik. Men tiken är väldigt liten och ser ännu mindre ut med sitt ENORMA pälssvall (jag har aldrig träffat en berner med sååå mycket päls). Mig veterligen så har hon aldrig haft några valpar.

Men jag vet i sjutton om jag hade betalt 25000 kronor för henne. För mig verkar det som om ägaren vill ha ut pengar för hela tiden hon haft henne hemma (inköpspris plus alla omkostnader under de åren hon haft henne).

• nattinattio

en bernnen sennen valp kostar 9000.-
    skulle aldrig heller betala 25 000,- för en begagnad

• Supermummy

Shit, vilket överpris! Fall inte för det!

• Bersson

Nej, vi ska inte köpa vovven. Jag blev bara nyfiken på om priset kunde stämma, för vi letar efter en valp så småningom.

• Crappy

Priset kan beror på hundens meriter....Är tiken champion, bevakningshund, räddningshund etc kan priset vara ok enligt mig annars är det på tok för mycket för min smak

• ebben

importerad eller ej,fin stamtavla eller ej-absolut överpris!!!!!!

Svar på tråden Överpris på vuxen hund??