• sextiotalist

    Kan man göra en mobil till fjärrkontroll

    Utan att dra en hel historia. Men tyvärr kan vi inte ha Telia som tv-levernatör. Det som finns att tillgå på hyresvärdens basutbud går inte att spela om. Så nu har vi valt två play-paket, i väntan på att hyresvärden ska öppna upp sin fiber.
    Men jag verkligen ogillar det. Jag vill inte vara bunden till telefon eller dator för att se på TV, jag vill ha TV´n separerad från detta. Men så kom jag på en idé, kan man inte köpa in en extra mobil, och göra en fjärrkontroll av denna. Så slipper man ha sina personliga mobiler för detta, slipper ha datorn igång för att titta på TV. Tips och råd önskas

  • Svar på tråden Kan man göra en mobil till fjärrkontroll
  • LasseBD

    Jag fattar inte vad du menar riktigt så jag säger hur jag tycker du ska göra istället.

    Säg upp alla dina tv-abonnemang

    Köp en Apple-tv

    Ladda hem appar till de streamingtjänster du vill ha och anslut dig

    klart!

  • sextiotalist
    LasseBD skrev 2021-01-21 22:27:35 följande:

    Jag fattar inte vad du menar riktigt så jag säger hur jag tycker du ska göra istället.

    Säg upp alla dina tv-abonnemang

    Köp en Apple-tv

    Ladda hem appar till de streamingtjänster du vill ha och anslut dig

    klart!


    Nix inga äpplen i vårt hem. Jag menar det, vi vägrar produkter från det företaget

    Tack ändå
  • Limeblad

    Kan chromecast funka? Är lite osäker på hur många appar som stöds men skulle tro de vanliga streamingtjönsterna.

  • Aniiee

    Kp en smart-tv. Klart.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • LasseBD
    sextiotalist skrev 2021-01-21 23:51:37 följande:

    Nix inga äpplen i vårt hem. Jag menar det, vi vägrar produkter från det företaget

    Tack ändå


    På vilka grunder?
  • sextiotalist
    LasseBD skrev 2021-01-22 06:04:26 följande:

    På vilka grunder?


    Priset, konceptet
  • sextiotalist
    Aniiee skrev 2021-01-22 01:11:03 följande:

    Kp en smart-tv. Klart.


    Vi har annat att lägga pengar på.
  • Pentra
    sextiotalist skrev 2021-01-22 06:23:00 följande:
    Vi har annat att lägga pengar på.

    En ny telefon är ju dyrare än en begagnad smart-TV, som ändå är ganska ny.
  • sextiotalist
    Pentra skrev 2021-01-22 06:30:47 följande:

    En ny telefon är ju dyrare än en begagnad smart-TV, som ändå är ganska ny.


    Nu köper vi inte elektronik begagnat (garantier etc).

    Vi lägger inte heller ner stora summor på telefoner.

    Jag vill ha råd hur man kan göra en telefon till fjärrkontroll. Inte det andra. Det visste vi redan om

    Vi kommer inte köpa ny tv förrän någon av de tre vi har är slut. Vi köper inte telefoner som kostar 6000 kronor.

    Vi har en telefon hemma som vi skulle kunna använda för ändamålet
  • LasseBD
    sextiotalist skrev 2021-01-22 06:23:00 följande:

    Vi har annat att lägga pengar på.


    Fast en Apple-tv kostar 1700 ny och vettig mobil mycket mer. Samt att du kan säga upp all tablå-tv.

    Teknikmässigt mer användarvänlig än en smart-tv dessutom. Så själv anser jag kostnadsmässigt är detta det bästa. Ev att chromecast blivit så pass bra att det är en värdig konkurrent men jag ägde den äldre versionen och den var inte i närheten.

    Men jag förstår att du har något emot Apple så nu ska jag inte tjata mer.
Svar på tråden Kan man göra en mobil till fjärrkontroll