Skaffa barn på egen hand trots relation?
Jag är i en särbo-relation sen ett år tillbaka. Jag är nu ganska sugen på barn, men kan inte se min partner som pappa till mitt barn. Går det att skaffa barn på egen hand trots att man är i en relation?
Jag är i en särbo-relation sen ett år tillbaka. Jag är nu ganska sugen på barn, men kan inte se min partner som pappa till mitt barn. Går det att skaffa barn på egen hand trots att man är i en relation?
Om din särbo av ngn anledning inte kan få barn så kanske det går att fortsätta relationen ändå.
Om du däremot skaffar barn på egen hand för att han är olämplig som pappa eller inte vill ha barn så ser jac inte hur det skulle kunna funka.
Om han vill ha barn så lär relationen bli förstörd. Om han inte vill ha barn lär den med stor risk haverera eftersom det är svårt att ha en relation med en småbarnsförälder utan att bli involverad i barnet.
Hur menar du? Om det funkar i relationen eller med lastingens lagar och bestämmelser om ivf/ inseminering? Är man inte gift så borde det inte finnas något som hindrar tycker man??
Relationen kan ju absolut ställas på sin spets om inte mannen är 100% nöjd med att bara vara särbo och inte vill vara pappa. (Även om man kan vara båda samtidigt som vi fått lära oss på senaste tid med Noor el Rafai o ch Henrik Schyffert)
Om din särbo av ngn anledning inte kan få barn så kanske det går att fortsätta relationen ändå.
Om du däremot skaffar barn på egen hand för att han är olämplig som pappa eller inte vill ha barn så ser jac inte hur det skulle kunna funka.
Nej det får man inte. För att få göra insemination/ivf som ensamstående så måste man vara singel. I annat fall får du vända dig utomlands.
Nej det får man inte. För att få göra insemination/ivf som ensamstående så måste man vara singel. I annat fall får du vända dig utomlands.
varför är du med en person som du inte kan tänka dig skaffa barn med?
För att det blev så nu, dejtat länge och han är den första killen som jag börjat gilla, men han är inget pappa-material.
Är han utredd av läkare?
Samt vill han ha barn?