• Noslrac

    Kan jag vara gravid?!

    Den 31/12 slutade jag på mina p-piller efter ett falskt positivt graviditetstest, jag trodde helt enkelt att jag kunde vara gravid.

    Den 2/1 började jag blöda & blödde i 3 dagar. Därefter (runt den 6e) hade vi oskyddat MEN avbrutet samlag flera dagar i rad. Den 6e tog jag ett ägglossningstest för nyfikenhetens skull som visade tydligt att jag redan? hade ägglossning.

    Jag började sedan blöda, vad jag tror kan ha varit mens den 14/1 - 18/1. Men jag är ju inte säker på att det va mens. Har haft mycket mellanblödningar & är osäker då jag precis slutat på p-piller.

    Nu den senaste veckan känner jag mig helt konstig. Jag är orimligt trött, gråter för allt, tror att jag känner lukter annorlunda & har grova humörssvängningar, min mage är JÄTTE svullen, sticker ut på ett vis den ALDRIG gjort tidigare. Brösten är inte så ömma men känns plötsligt tunga & ivägen. Jag glömmer bort saker flera gånger om dagen, tappar ord & känner mig bara helt mosig i hjärnan. Jag har även yrsel dagligen & huvudvärk och illamående till och från vilket jag aldrig har annars. Ikväll har jag dessutom haft väldiga kramper/stickningar i nedre delen av magen, främst på vänster sida, och trodde att det var ägglossningen. Så jag tog ett ägglossningstest men det visade tydligt negativt, att jag inte har ägglossning.

    Så nu är min fråga... kan man känna av graviditetstecken redan nu? Kan jag ens vara gravid så här snabbt dessutom med avbrutet samlag? Jag vet ju hur bebisar blir till & jag hade ju ägglossning men är det verkligen rimligt över huvud taget?! Kan det vara symtom av att jag slutat på mina p-piller? Aldrig hört att man kan få såhär mycket biverkningar av det... hade dessutom p-piller med väldigt lite hormoner i. När kan jag ta graviditetstest om jag hade ägglossning runt den 6/1? Jag tog ett idag som var negativt. Betyder det att jag inte är gravid eller var det för tidigt att testa..? Snälla dumförklara mig inte, är så känslig så kommer antagligen börja gråta haha!! Skämt åsido....

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?!
  • Noslrac

    Ja se där, sitter redan nu & grinar utan anledning.

    Vill bara så gärna veta, skulle bli så så så glad om någon bara kunde hjälpa mig att få en smula klarhet i mina frågor. Jag kommer såklart ta ett test senare men jag står nästan inte ut nu ens med att inte veta. Jag känner mig gravid men kan inte i min vildaste fantasi tro att det skulle kunna vara så ändå. Har tråkigt trott mig vara gravid förut och det har då varit negativt. Men det har aldrig känts såhär.

  • Noslrac

    Ja se där, sitter redan nu & grinar utan anledning.

    Vill bara så gärna veta, skulle bli så så så glad om någon bara kunde hjälpa mig att få en smula klarhet i mina frågor. Jag kommer såklart ta ett test senare men jag står nästan inte ut nu ens med att inte veta. Jag känner mig gravid men kan inte i min vildaste fantasi tro att det skulle kunna vara så ändå. Har tråkigt trott mig vara gravid förut och det har då varit negativt. Men det har aldrig känts såhär.

  • Emala

    Man kan få graviditetsliknande symptom när man slutat med p-piller. Det har hänt mig flera gånger.

    Om dina symptom beror på att du är gravid (graviditetshormoner) så kommer du få positivt på graviditetstest.

    Har man så höga halter av graviditetshormon att det ger kroppsliga symptom, så syns det på testet.

  • Buslur
    Emala skrev 2021-01-22 22:41:12 följande:

    Har man så höga halter av graviditetshormon att det ger kroppsliga symptom, så syns det på testet.


    Märklig grej att skriva när flera trådar här visar motsatsen. Jag blev gravid i januari och hade flera symtom liknande de ts beskriver innan jag fick positiva resultat på stickorna. Dock borde ts få positivt resultat om ägglossning var den 6 januari.
  • Buslur
    Emala skrev 2021-01-22 22:41:12 följande:

    Har man så höga halter av graviditetshormon att det ger kroppsliga symptom, så syns det på testet.


    Märklig grej att skriva när flera trådar här visar motsatsen. Jag blev gravid i januari och hade flera symtom liknande de ts beskriver innan jag fick positiva resultat på stickorna. Dock borde ts få positivt resultat om ägglossning var den 6 januari.
  • Emala
    Buslur skrev 2021-02-02 13:13:16 följande:

    Märklig grej att skriva när flera trådar här visar motsatsen. Jag blev gravid i januari och hade flera symtom liknande de ts beskriver innan jag fick positiva resultat på stickorna. Dock borde ts få positivt resultat om ägglossning var den 6 januari.


    Det är inte alls märkligt, det är fakta.

    Äkta graviditetssymptom är beroende av graviditetshormonet HCC.

    "Graviditetssymptom" kan man få när som helst.
Svar på tråden Kan jag vara gravid?!