• Procapita

    Älvsbyhus Fanny eller Edith?

    Hej, vi ska bygga ett Älvsbyhus och väljer mellan Fanny och Edith. Är det någon som stått inför samma val och hur kom ni fram till ert beslut?

    Är det någon som byggt Fanny eller Edith med extra sovrum? Undrar hur vardagsrummet upplevs i storlek och möjlighet att möblera med TV?

    Undrar även om de badrummen får plats med badkar då förrådsdelen/bastun gör att en vägg går bort.

  • Svar på tråden Älvsbyhus Fanny eller Edith?
  • Anonvm

    När det gäller ekonomi så domineras ju detta forum av frågor kring allehanda bidrag av olika slag...

    Jag är relativt övertygad att erfarenheterna av att bygga nytt hus här är tämligen begränsade.

    Mina egna erfarenheter i ämnet gör att jag vill avråda från att ha något med just Älvsbyhus att göra alls, de ligger bra till prismässigt vid en jämförelse... Men det finns bra anledningar till det.

    Mitt råd blir att istället kolla på "budgetserien" hos övriga husleveratörer, t.ex Myresjöhus "smart", eller Eksjöhus "prio"...

  • Procapita

    Vi har tyvärr inte möjlighet att välja då Älvsbyhus köpt hela området och vi är knutna till dem. vi får hålla tummarna..

  • brallison

    Gillar att titta på planlösningar, så jag tittat lite snabbt. I Fanny tror jag inte att du kan ha en badkar, då det finns en dörr till förråd på alla ritningar.

  • Medborgare

    På bottenvåningen verkar det inte finnas plats för badkar. Men ovanvåningarna inreder man väl själva, så där kan ni sätta in badkar om ni vill. 

Svar på tråden Älvsbyhus Fanny eller Edith?