• visa0

    Hjälp! Mensvärk som kommer i intervaller!

    Hej,

    Jag är gravid i v.18+2. Sedan i morse har jag haft en molande värk, likt mensvärk, i nedre delen i magen. Jag förstår att detta är helt normalt att ha, ligament töjs osv. Det som gör mig lite orolig är dock att med ett visst intervall (ej klockat) så blir denna molvärk värre som att den har "toppar" liksom, som sedan klingar av. Dessa toppar pågår i 15-20 sek kanske.

    Och smärtan går från kanske 3 (skala 1-10) till en 4,5 ungefär.

    Jag blir ju så klart lite orolig för att det ska vara något som "satt igång". Har inga övriga symptom och kan i nuläget inte heller känna några SD tillsammans med smärtan.

    Har varit i kontakt med 1177 för ca 2 timmar sedan och de tyckte jag kunde avvakta och ta kontakt med dem igen om något blev värre eller det tillkom symptom.

    Kan tilläggas att jag har två barn sedan innan och yngsta kom med en rasande fart från första värk. Hade inga förvärkar mer än molvärk som kom i intervaller, de var inte smärtsamma öht.

    Och det faktum att man har två barn och om något förvärras under natten, behöva slita upp dem för att åka till gyn känns också lite jobbigt så klart... men måste man, så måste man...

    Är det någon som upplevt liknande? Vad var det för något? Hur lång tid innan det klingade av?

  • Svar på tråden Hjälp! Mensvärk som kommer i intervaller!
Svar på tråden Hjälp! Mensvärk som kommer i intervaller!