• Carolaline

    Positivt test efter testtiden- visade det sig att du var gravid?

    Hej!

    Jag har aldrig fått ett positivt test efter testtiden och då har jag dissikerat testen till dess beståndsdelar för att ge mig själv lite hopp och tröst i förtvivlan att det tar så här lång tid för oss att skaffa ett syskon.

    Igår däremot... dök det upp ett streck en timma efter testtiden. Jag är på ÄL+9 och har ganska kort cykel så BIM-4.

    Jag förstår att det inte är tillförlitliga resultat så långt efter. Men hur kommer det sig att jag ALDRIG har fått det innan? Och varför kom det ett sådant streck nu på samma märke av test... jag vill så gärna så jag greppar efter minsta halmstrå.

    Visade det sig någon gång att ni var gravida när ni fick positivt streck (om än väldigt svagt) efter testtiden?

  • Svar på tråden Positivt test efter testtiden- visade det sig att du var gravid?
  • Anonym (Ok)

    Vad var de för test? Jag testade med rfsu igår och fick samma resultat. Vet fortfarande inte om jag är gravid eller inte.

  • Carolaline
    Anonym (Ok) skrev 2021-01-24 10:16:38 följande:

    Vad var de för test? Jag testade med rfsu igår och fick samma resultat. Vet fortfarande inte om jag är gravid eller inte.


    Jag hade testlagrets stickor. Då är vi i samma båt, håller tummarna för oss!
  • lejongap

    Nej.

    När jag fått så har det varit missfärgning. Inte gravid. Därför man ska slänga testet efter rek.tid.

  • Carolaline
    lejongap skrev 2021-01-24 11:53:13 följande:

    Nej.

    När jag fått så har det varit missfärgning. Inte gravid. Därför man ska slänga testet efter rek.tid.


    Okej, tack för att du svarade!
  • Anonym (LenaLamm)

    Har fått positivt flera gånger efter testtid, ej varit gravid nån av gångerna.

  • Carolaline
    Anonym (LenaLamm) skrev 2021-01-24 20:04:35 följande:

    Har fått positivt flera gånger efter testtid, ej varit gravid nån av gångerna.


    Åh. Okej, tack!
  • Jojjo87

    Jag hade aldrig fått två streck på ett gravtest, och efter 15:e försöket så kollar man ex samtal ggr för att man hoppas så att det ska bli två streck. Men nu denna gång jag va gravid tog jag ett vanligt test 4 dagar innan förväntad mens då jag hade sån konstig magkänsla som sa mig att jag va gravid. Va bara ett streck och när jag kolla efter en timme va det två!! Avvaktade 4 dagar och på självaste dagen då mensen skulle komma så tog jag ett testa tidigt test på morgonen och pang där va två streck.

  • Carolaline
    Jojjo87 skrev 2021-01-24 21:01:47 följande:

    Jag hade aldrig fått två streck på ett gravtest, och efter 15:e försöket så kollar man ex samtal ggr för att man hoppas så att det ska bli två streck. Men nu denna gång jag va gravid tog jag ett vanligt test 4 dagar innan förväntad mens då jag hade sån konstig magkänsla som sa mig att jag va gravid. Va bara ett streck och när jag kolla efter en timme va det två!! Avvaktade 4 dagar och på självaste dagen då mensen skulle komma så tog jag ett testa tidigt test på morgonen och pang där va två streck.


    Åh Gud tack för lite hopp! Vad underbart roligt, stort grattis! Jag hoppas hoppas hoppas så på samma upplevelse! Tack för att du delar med dig!
Svar på tråden Positivt test efter testtiden- visade det sig att du var gravid?