• Anonym (Hjälp)

    Hjälp, IVF får inte svar från läkaren.

    Hej,

    Jag ska göra min 3:e IVF nu.

    Jag gjorde 2 IVF:er tidigare på en annan klinik som ledde till min son. Dessa var långa protokollet.

    Jag gör en distansbehandling. Min hemortaläkare (inte den jag hade de förra 2) kommunicerar väldigt lite. Med förra kliniken fick jag direkt en behandlingsplan.

    Läkaren sa att vi kör nu denna mens och bad mig maila när den kom, även om det är helg. Den kom igår och jag mailade. Jag förväntade mig att få behandlingsplan då men har inte hört något. Jag kollade då på apoteket och kliniken har skrivit ut mediciner som tyder på korta protokollet.

    Båda de tidigare IVF:erna stimulerade jag med Gonal-F under 11 dagar. Om jag börjar på måndag (då jag kan ringa henne) blir äggplock på en lördag (=stängt) om det tar lika lång tid den här gången.

    Kan de ?köra ikapp? eller vad ska jag göra? Med korta protokollet börjar man väl på dag 2 eller 3?

    Tack!

  • Svar på tråden Hjälp, IVF får inte svar från läkaren.
  • Anonym (Olika)

    Det är inte alls säkert det tar 11 dagar denna gång. Oftast går det fortare med korta metoden. Gjort 5 ÄP med 3 metoder och det inföll nog aldrig efter samma antal dagar.

    Du borde däremot fått en behandlingsplan i god tid före du ska börja.

Svar på tråden Hjälp, IVF får inte svar från läkaren.