• babyba

    Får ingen ÄL efter abort v 10

    Jag gjorde för nästan 6 månader sedan abort i vecka 10,sedan dess har jag inte haft regelbunden ÄL,jag har haft någon månad med ÄL-flytningar men innan aborten kunde jag känna av ÄL tydligt på samma tid varje månad.Varför blir det såhär? Nu är jag på cykeldag 21 och har börjat blöda ljusljusrött (är ej gravid)har aldrig varit med om det förut ... förra månaden var cykeln 32 dagar,månaden därpå 28 dagar.. fick inga som helst ÄL symtom denna månad.Varför blir det såhär och vad ska jag göra? Kroppen har inte repat sig efter 6 mån efter aborten alltså.. kan man börja med p-piller någon månad för att få igång hormonerna?

  • Svar på tråden Får ingen ÄL efter abort v 10
  • Mortiscia80

    Har du använt någon som helst metod för att se om du verkligen har ÄL? Du kan inte förlita dig på symptom.

  • babyba

    Har tempat en månad och enligt den hade jag ÄL..men kan absolut vara så att jag inte har ÄL alls efter aborten,vad gör man isåfall åt det och vad beror det på? Undrar om jag blivit steril

  • Mortiscia80
    babyba skrev 2021-01-24 14:00:09 följande:

    Har tempat en månad och enligt den hade jag ÄL..men kan absolut vara så att jag inte har ÄL alls efter aborten,vad gör man isåfall åt det och vad beror det på? Undrar om jag blivit steril


    Varför tror du att du inte har ÄL? För att du saknar symptom? Kroppen är inte en schemalagd sak som fungerar på samma sätt år ut och år in, särskilt efter en abort kan saker förändras. Det är alltså långt från säkert att du kommer att känna av dina ÄL på samma sätt numera.

    Jag skulle säga att du har ÄL, att tempa ska vara en väldigt tillförlitlig metod, bara att du inte blivit gravid än. Och du lär inte vara steril, man får tyvärr räkna med att det kan ta ett år för ett friskt par att bli med barn, även om du nyss varit gravid.
Svar på tråden Får ingen ÄL efter abort v 10