• AnonymisJ

    SVULLNA BLYGDLÄPPAR!!

    Hejsan!

    Jag är tjej, och för ungefär 30 minuter sedan så fick jag en fruktansvärd klåda i mitt underliv, på mina inre blygdläppar ungefär. Jag stod inte ut tillslut och gick in i duschen för att tvätta rent med intimtvål. Då försvann klådan helt och hållet, men nu har mina inre blygdläppar svullnat upp extremt och det är helt rött.

    Vad kan detta bero på?

    Jag har inte haft problem innan, det kom bara från ingenstans.

  • Svar på tråden SVULLNA BLYGDLÄPPAR!!
  • Anonym (?)

    Har du haft oskyddat sex kanske .... gör ett test för umgängesrelaterade åkommor. Säkrast så!

  • AnonymisJ
    Anonym (?) skrev 2021-01-24 19:52:39 följande:

    Har du haft oskyddat sex kanske .... gör ett test för umgängesrelaterade åkommor. Säkrast så!


    Jag har pojkvän sen 5,5 år tillbaka.

    Tror du han kan ha...? :(

    Får upp svamp överallt typ men det kommer ju inte sådär plötsligt, och då har man ju besvär en längre tid.
  • Anonym (Bobvious)
    AnonymisJ skrev 2021-01-24 19:34:21 följande:

    Hejsan!

    Jag är tjej, och för ungefär 30 minuter sedan så fick jag en fruktansvärd klåda i mitt underliv, på mina inre blygdläppar ungefär. Jag stod inte ut tillslut och gick in i duschen för att tvätta rent med intimtvål. Då försvann klådan helt och hållet, men nu har mina inre blygdläppar svullnat upp extremt och det är helt rött.

    Vad kan detta bero på?

    Jag har inte haft problem innan, det kom bara från ingenstans.


    ...för att du har kliat sönder dina blygdläppar så klart. Låt bli nästa gång och använd tvålen direkt istället. Och gå och kolla dig för könssjukdomar.
  • Anonym (M)

    Låter som svamp och jo, det kan komma så plötsligt om du kliat.

  • Anonym (svamp)
    Anonym (M) skrev 2021-01-24 20:48:06 följande:

    Låter som svamp och jo, det kan komma så plötsligt om du kliat.


    Definitivt svamp, och det kan komma väldigt plötsligt. Typiska symptom är sveda,klåda, svullna blygdläppar och en allmänt känslig slemhinna. Skippa svampmedicinen från Apoteket som man ska smörja in sig med i 3 dar, blir oftast värre. Skaffa ett recept på Flagyl tabletter!

  • Anonym (nä)

    Tror inte alls det är svamp. Om jag är torr eller har obekväma trosor kan ena blygdläppen börja klia och då kliar jag ibland tillbaka fast jag vet vad som kommer hända, dvs den svullnar upp och blir enorm. Då smörjer jag och har luftiga trosor så lägger det sig inom några timmar. Det är ju jättetunn hud där så det klart det blir en reaktion. 

Svar på tråden SVULLNA BLYGDLÄPPAR!!