• Eehhss

    Fladdrar/sprattlar i magen, EJ gravid??

    Hej! Det är så att jag under ca 3 veckors tid har känt att det ?sprattlar? på ett väldigt konstigt sätt allra längst ner i magen, nästan precis över blygdbenet. Det känns som små bubblor nästan, eller att det buffar lite då och då. Jag är, enligt både blodprov och VUL inte gravid (har aldrig varit det tidigare heller) men dessa rörelser i magen känner jag inte igen som gaser så vad kan det vara?? Har någon varit med om samma?? Känner mig jätteorolig så hoppas nån kan hjälpa:(

  • Svar på tråden Fladdrar/sprattlar i magen, EJ gravid??
  • Anonym (Hold my beer)

    Eftersom du inte är gravid så är det tarmrörelser eller livmodern.

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-01-24 20:12:11 följande:

    Eftersom du inte är gravid så är det tarmrörelser eller livmodern.


  • Eehhss

    Men kan man verkligen känna tarmrörelser så långt ner?? Det är liksom precis vid blygdbenet.. och man kan ju tycka att jag borde känna igen det om det vore tarmrörelser men har aldrig känt något liknande

  • Anonym (Bubblor)

    Jag har varit gravid. Nu är jag för gammal så garanterar ogravid, men jag kan ibland känna "sprattel" precis där du säger. Det känns precis som tidiga fosterrörelser, men är bubbliga tarmar.

  • Anonym (Binnekermask?)

    Binnekermask eller någon annan slags parasit kanske?

  • Tooja

    Jag har ofta känt efter min förlossning samma typ av rörelser man känner när man är tidigt gravid (utan att vara gravid) & tänkt att ?just det,det var så det kändes? har varit helt ofarliga tarmrörelser eller likande. hört fler kompisar som också vittnat om det,så tror inte att du skall behöva oroa dig!

  • Eehhss

    Jag vet att det är rätt så vanligt att känna sånna typer av rörelser efter att man har fått barn, men jag har ju aldrig ens varit gravid så det är lite det som oroar mig..

  • Anonym (Bubblor)
    Eehhss skrev 2021-01-24 20:38:48 följande:

    Jag vet att det är rätt så vanligt att känna sånna typer av rörelser efter att man har fått barn, men jag har ju aldrig ens varit gravid så det är lite det som oroar mig..


    Tarmar rör på sig, kanske har dina flyttat på sig lite? Dessutom, har man en gång uppmärksammat något i kroppen, så känner man lättare när det händer igen. När man är gravid går de flesta och längtar efter att få känna sparkar, och analyserar minsta rörelse. Därför tror jag man är mer benägen att känna bubblorna efter man har fått barn, för att man känner igen känslan.
  • Eehhss
    Anonym (Bubblor) skrev 2021-01-24 20:51:18 följande:

    Tarmar rör på sig, kanske har dina flyttat på sig lite? Dessutom, har man en gång uppmärksammat något i kroppen, så känner man lättare när det händer igen. När man är gravid går de flesta och längtar efter att få känna sparkar, och analyserar minsta rörelse. Därför tror jag man är mer benägen att känna bubblorna efter man har fått barn, för att man känner igen känslan.


    Okej, för det är nämligen så att jag har oroat mig något extremt mycket över att vara gravid senaste tiden och nästan inbillat mig att jag är det trots att tester osv säger att jag inte är det, så det kan ju vara som du säger att jag har tänkt mer på rörelserna eftersom jag har ?trott? att jag är gravid
  • Anonym (Hold my beer)
    Eehhss skrev 2021-01-24 20:17:16 följande:

    Men kan man verkligen känna tarmrörelser så långt ner?? Det är liksom precis vid blygdbenet.. och man kan ju tycka att jag borde känna igen det om det vore tarmrörelser men har aldrig känt något liknande


    Ja tarmsystemet går väldigt långt ner.
  • Anonym (Bubblor)
    Eehhss skrev 2021-01-24 20:54:24 följande:

    Okej, för det är nämligen så att jag har oroat mig något extremt mycket över att vara gravid senaste tiden och nästan inbillat mig att jag är det trots att tester osv säger att jag inte är det, så det kan ju vara som du säger att jag har tänkt mer på rörelserna eftersom jag har ?trott? att jag är gravid


    Troligen.
Svar på tråden Fladdrar/sprattlar i magen, EJ gravid??