• AnonymTonåring12124

    Vänner

    Hej!

    Jag är en tonåring på 14 år och har något att säga.

    Jag har alltid varit en persom som tycker det är kul att vara med kompisar, och på senaste tiden har jag varit så ensam, har inte haft så mycket kontakt med kompisar osv... Jag vet inte om det beror på corona eller något men jag har iallafall känt mig ensam och velat vara med kompisar, men mina föreldrar tycker det inte är bra att jag är med kompisar nu när det är corona så jag har inte möjlighet att fysiskt VARA med kompisar endast på internet och jag känner mig väldigt ensam, och jag undrar om detta är fel eller rätt, är det vanligt att vara med kompisar eller inte i min ålder. Och jag ska försöka förklara rätt men såhär är det: Jag vill i min ''barndoms'' historik vara med kompisar mycket (fråga mig inte varför, men det känns som jag bryter norm med relationer)

    Typ när jag är 60 år och tänker tillbaka och hur kul det var att ''va med kompisar'' hit o dit...

    Somsagt, jag behöver verkligen någon att prata med, typ ni här, allt känns så tomt. Är det normalt? Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Vänner
  • prometheuz

    Hej, ja det du känner är normalt och det måste vara jättetråkigt att man går miste om en slags frihet på grund av en pandemi.. Men så är det tyvärr. Du behöver inte intala dig själv att det du känner inte är lämpligt, för det ÄR lämpliga känslor..

    Vad tråkigt vännen <3 Jag minns när jag var 14 år, och alltid var med min kille eller bästa vänner. Jag förstår att du saknar dina vänner. Internet kan inte ersätta verkligheten. Kanske kan du börja skriva en dagbok, eller hitta en podcast som du kan lyssna på, och kräv att din familj gör något med dig så att du får ett socialt utbyte hemma.. Du ska inte bara behöva sitta själv och underhålla dig själv framför datorn/tvn/social media. 

  • Jonnynilsson
    AnonymTonåring12124 skrev 2021-01-24 22:24:10 följande:

    Hej!

    Jag är en tonåring på 14 år och har något att säga.

    Jag har alltid varit en persom som tycker det är kul att vara med kompisar, och på senaste tiden har jag varit så ensam, har inte haft så mycket kontakt med kompisar osv... Jag vet inte om det beror på corona eller något men jag har iallafall känt mig ensam och velat vara med kompisar, men mina föreldrar tycker det inte är bra att jag är med kompisar nu när det är corona så jag har inte möjlighet att fysiskt VARA med kompisar endast på internet och jag känner mig väldigt ensam, och jag undrar om detta är fel eller rätt, är det vanligt att vara med kompisar eller inte i min ålder. Och jag ska försöka förklara rätt men såhär är det: Jag vill i min ''barndoms'' historik vara med kompisar mycket (fråga mig inte varför, men det känns som jag bryter norm med relationer)

    Typ när jag är 60 år och tänker tillbaka och hur kul det var att ''va med kompisar'' hit o dit...

    Somsagt, jag behöver verkligen någon att prata med, typ ni här, allt känns så tomt. Är det normalt? Vad ska jag göra?


    Usch vad jobbigt. Jag var inte hemma mycket när jag var i din ålder utan man hängde ju alltid hos någon kompis.

    Men jag kan trösta dig med att det blir bättre. Om allt går som planerat är det värsta i denna pandemin över till midsommar och då kan du börja träffa dina vänner igen. Tills dess får du helt enkelt hålla ut. Vi måste alla hjälpas åt att stoppa smittspridningen.
Svar på tråden Vänner