• Anonym (?)

Huvudvärk som jag vet är migrän. Hur länge måste jag stanna hemma?

Hemma från jobbet för huvudvärk. Har också mens så det beror nog på det. Kan jag jobba imorgon eller måste jag ändå ha 2 symtomfria dagar innan återgång? Har fall av Covid på jobbet.

• Svar på tråden Huvudvärk som jag vet är migrän. Hur länge måste jag stanna hemma?
  • Anonym (Anonym)

Migrän och huvudvärk är olika saker. Du vet ju själv att du har migrän, alltså går du till jobbet när migränen gått över.

• Anonym (?)

Vid tillfälliga, lätta symtom som går över inom ett dygn behöver du oftast inte testa dig för covid-19, men du behöver stanna hemma och vara helt symtomfri i minst två dygn innan du går tillbaka till arbetet, skolan eller annan verksamhet. Detta för att vara säker på att symtomen verkligen var tillfälliga.

Det står så här på FHM hemsida och det är det som gör mig osäker om jag kan gå imorgon?

• jeanette02

Har du förskylningssymtom? Isåfall gäller FHM. Vid migrän kan du ju gå tillbaka när du mår bra igen efter migränanfallet.

M v h

• Anonym (I)
    Anonym (?) skrev 2021-01-25 10:05:17 följande:

Vid tillfälliga, lätta symtom som går över inom ett dygn behöver du oftast inte testa dig för covid-19, men du behöver stanna hemma och vara helt symtomfri i minst två dygn innan du går tillbaka till arbetet, skolan eller annan verksamhet. Detta för att vara säker på att symtomen verkligen var tillfälliga.

Det står så här på FHM hemsida och det är det som gör mig osäker om jag kan gå imorgon?

Fast om du vet att det beror på mens.. 
    Det finns en person som jobbar på min arbetsplats som vet att hon alltid är snuvig under vinterhalvåret, hon berättade detta för chefen och fick svaret att hon förstås fick komma ändå. Sen blev hela verksamheten satt på distans i och med nya rekommendationer för kommuner. 
Svar på tråden Huvudvärk som jag vet är migrän. Hur länge måste jag stanna hemma?