• Soulmates

    Flytta till Sverige

    Hej allihopa

    Jag och min man ska nu gå igenom en process där han ska flytta till mig i Sverige vi vet inte hur lång tid det kommer att ta det kan ta mellan 6 månader till 2 år och under den tiden måste han vara i sitt hemland han får inte hälsa på mig under processens gång. Jag får hälsa på han men just nu är det ju Corona så det blir svårt även för mig att komma och hälsa på han. Han betyder allt för mig å tanken på att det är en så lång process så vill jag vara förberedd och få era tips på hur det blir lättare eller hur ni gjorde när det var som jobbigast. Är det någon av er som går igenom samma sak som jag gör som kan dela med sig av hur eran process gick hur lång tid det tog, hur ni klarade av distansen utan att vara ledsen varje dag av saknaden efter varandra. Hur ni kunde få vardagen att gå ihop och vara starka? Kram

  • Svar på tråden Flytta till Sverige
  • Anonym (Q)

    Vi höll oss väldigt upptagna och lade all tid på att få färdigt utbildningar och jobba extra för att bygga upp ett litet startkapital. Hitta ett sätt att umgås på distans som funkar för er - spela något spel tillsammans, ät frukost/middag ihop (eller båda om tidsskillnaden är sådan), se någon serie ihop, ha något gemensamt projekt ... Förhållandet kan lätt stanna av annars om man inte har något som håller ihop er i vardagen. Dagliga telefonsamtal kan ibland kännas som en livlina och ibland som en fotboja - det är ok att det är jobbigt och betyder inte att kärleken är försvunnen. 

    Flera år är en väldigt lång tid, men när det kommer lite närmare så försök att ta konkreta steg för att förbereda för ert liv ihop. Planer, drömmar, målsättningar som är era gemensamma, gör det lite mer uthärdligt och verkligt.

  • Anonym (såntärlivet)

    Hej, oj vilken process. Ja du måste nog försöka tänka på mer än bara saknaden av din man. Du måste försöka ha ett vardagsliv och ta vara på så mycket dagar i veckan du kan, på att leva lyckligt och med vänner.. Sitt inte hemma och ring honom 24/7.. Ha ett samtal på kvällen och säg godnatt kanske, eller ring varandra ibland på morgonen och säg hej.. Men lev ditt liv IRL för det kommer han att göra vare sig du tror det eller inte. <3 lycka till

  • Anonym (Utlandssvensk)
    Soulmates skrev 2021-01-25 19:47:43 följande:

    Hej allihopa

    Jag och min man ska nu gå igenom en process där han ska flytta till mig i Sverige vi vet inte hur lång tid det kommer att ta det kan ta mellan 6 månader till 2 år och under den tiden måste han vara i sitt hemland han får inte hälsa på mig under processens gång. Jag får hälsa på han men just nu är det ju Corona så det blir svårt även för mig att komma och hälsa på han. Han betyder allt för mig å tanken på att det är en så lång process så vill jag vara förberedd och få era tips på hur det blir lättare eller hur ni gjorde när det var som jobbigast. Är det någon av er som går igenom samma sak som jag gör som kan dela med sig av hur eran process gick hur lång tid det tog, hur ni klarade av distansen utan att vara ledsen varje dag av saknaden efter varandra. Hur ni kunde få vardagen att gå ihop och vara starka? Kram


    Hur länge har ni varit tillsammans/gifta? Har ni aldrig bott tillsammans?

    Har ni barn tillsammans? Varför kan du inte bo i mannens hemland?
  • Soulmates

    Anonym (Utlan­dssven­sk)

    Vi har varit tillsammans lite mer än 2år vi har varit gifta i 1år. Vi har bott tillsammans var tredje månad då han åker hem igen efter 3 månader nu när det har varit Corona så här inte flygen gått hem för han så då har han varit här längre.

    Vi har inga barn tillsammans. Såklart jag skulle vilja bo med han i hans hemland men han vill flytta till Sverige han vill inte bo där han kommer ifrån. Under processens gång så blir det även svårt för mig att flytta med han.

    Då jag har ett fast jobb på heltid och har egen lägenhet att betala av varje månad

Svar på tråden Flytta till Sverige