• LiMo

Cykelkärror?

Hej. Nu närmar sig våren med stormsteg och bilen börjar kännas lite överflödig . Jag brukade cykla överallt förra sommaren och vill gärna fortsätta med det. Det finns ju lite olika cykelkärror att välja på nu när man har 2 kottar som skall få plats. Jag har sett en på Jula som "bara" kostar 995 kr.

Vet ni om det är skillnad på de "dyra" och de "billiga"?

Vad har ni för erfarenheter av cykelkärror?

Andra tips?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Cykelkärror?
  • saran

hej
    Jag har en sån cykelkärra från Jula, tycker att den funkar bra, lätt att sätta på och ta av. Men det är den enda jag testat så jag kan inte göra någon jämförelse. Kör mina två barn på 6 år och 1 år i den.

• Jojo 28

Jag köpte mig en cykelkärra idag och tagit första provturen och båda barnen somnade i den. Mina barn är 3½ och 10månader. Jag köpte min hos en cykelhandlare för vi tänkte så att går den sönder så finns det ju garanti och vi gav nte mer än 1895:-, visst det är inte billigt men det känns tryggare..

Man kan ha en maxlast på 35kg och det tycker jag är bra..

Hoppas att du hittar en som passar er för det var helt underbart att ha en sådan vagn..

Mvh Johanna

• mkk

Jag funderar också på att köpa en, såg en på coop idag för 1395 med en maxlast på 45kg. Den såg bra ut, den är en sån här stängd kärra. Jag har hört att det finns öppna cykelkärror är det bättre??

Svar på tråden Cykelkärror?