• Anonym (TS)
    Tue 26 Jan 2021 14:35
    3519 visningar
    61 svar
    61
    3519

    Skulle du göra slut om din man var otrogen?

    Motivera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du göra slut om din man var otrogen?
  • Anonym (v)
    Tue 26 Jan 2021 14:40
    #1

    Nu är barnen stora , så ja nu skulle jag ha kraft att bryta upp.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Tue 26 Jan 2021 14:40
    #2
    Anonym (v) skrev 2021-01-26 14:40:11 följande:

    Nu är barnen stora , så ja nu skulle jag ha kraft att bryta upp.


    Inte när de var små då?
  • Anonym (Svike­n)
    Tue 26 Jan 2021 14:42
    #3
    +1

    Många, väldigt många gör om det. Kan han ljuga och bedra mig en gång kommer han troligen att göra det igen. Jag förlät honom en gång, då kanske jag gör det igen och så snurrar det på.

    Iaf min erfaret av att bli bedragen. I nästa förhållande (om det blir någon gång igen vill säga) kommer jag inte att förlåta om det händer.

  • Anonym (Erfar­en Q)
    Tue 26 Jan 2021 15:13
    #4
    +1

    Det beror på.

    Det är enkelt att svara ja innan man ha upplevt det. När verkligheten infinner sig så är det kanske inte lika självklart.
    Enligt undersökningar så överlever de flesta förhållanden en otrohet. Så även om de flesta spontant svarar ja så borde utfallet vara att i verkligheten bör det vara svaret "det beror på" som är närmast sanningen för de flesta.

  • Anonym (F)
    Tue 26 Jan 2021 16:54
    #5

    Alltid, tveklöst och på en gång. Ett sådant svek är det nolltolerans på.

  • Anonym (nej)
    Tue 26 Jan 2021 16:57
    #6
    +1

    Nej för några år sen skulle jag göra slut. Nu skulle jag nog mest bli glad och se det som ett ok att jag också ligger med någon annan som jag velat så länge. Tänder inte på min man längre och längar efter andra. Men håller kvar pga vi har små barn tillsammans.

  • Anonym (yes)
    Tue 26 Jan 2021 16:58
    #7

    1. jag skulle inte kunna lita på honom igen
    2. jag skulle ständigt leta efter tecken på att han ljög och om det så bara var något pyttelitet om något annat, så skulle jag bli påmind om hur han gått bakom ryggen på mig 
    3. Jag skulle ta det som att han inte älskar mig tillräckligt och vem vill vara gift med någon som inte älskar en nog för att vara trogen?
    4. Allt han sagt om hur han verkligen hatar otrohet och aldrig skulle stå ut med det själv, skulle ju då varit lögner och då är vi tillbaka på punkt 1 och 2 
    5. att ligga där i sängen och kramas och kyssas - hur skulle det gå till när jag då skulle tänka på att ha nyligen varit med någon annan? 

  • Anonym (.)
    Tue 26 Jan 2021 17:35
    #8
    -1 +1

    Nej.
    Definitivt inte.

    Det finns mycket värre saker, mycket värre svek än otrohet.
    Sedan är det så att otrohet nästan alltid beror på att det knasar i relationen. En relation man är två om, två som bidrar. Så  jag som bedragen har med andra ord bidragit till otroheten.

    Jag skulle med andra ord försöka reda upp i relationen då otrohet bara är ett symptom.

  • Anonym (Förmo­dligen inte)
    Tue 26 Jan 2021 17:44
    #9
    +1

    Det beror på. Handlar det om ett fylleligg på en konferens eller har han levt dubbelliv i åtta år? Vi har varit tillsammans så länge att vårt stabila förhållande är värt för mycket för att kastas bort för ett enstaka snedsprång.

  • Anonym (Jo)
    Tue 26 Jan 2021 20:12
    #10
    Anonym (Förmodligen inte) skrev 2021-01-26 17:44:57 följande:
    Det beror på. Handlar det om ett fylleligg på en konferens eller har han levt dubbelliv i åtta år? Vi har varit tillsammans så länge att vårt stabila förhållande är värt för mycket för att kastas bort för ett enstaka snedsprång.
    Så tänker jag med
Svar på tråden Skulle du göra slut om din man var otrogen?