• Janett81

    Min man smiter undan

    Hej!

    Min man smiter undan!! Ja jag är gift och vi har ett barn helt underbar. Inga problem med barnet...,som alla andra barn. Dock så fort jag får svårigheter att få barnet att sova så börjar det! Det är så här min man jobbar och jag är mammaledig. Jag ber aldrig om hjälp utan vill vara snäll och förstå att han har mycket på jobbet. Dock roligt om han erbjuder hjälpa mig men händer inte..men när det gäller att få henne att somna så är det alltid jag som nattar henne. Jag har bet om hjälp men funkade bara en gång! Inte ofta barnet har svårigheter att somna så man borde inte klaga men det händer väl då och då. Hur som helst när jag inte klarar av så har jag frågat honom om olika saker typ: hon sover inte vad ska jag göra! Eller hur länge ska jag vara i rummet,hon verkar inte vara trött..jag är bestämd och kanske trött i rösten men inte arg. Min man kommer alltid med kommentar du är arg och irriterad alltså han smiter undan..han vet att jag är trött men han vill inte ta över så han hittar olika ursäkter som jag lät otrevlig i rösten..slutar med att vi blir sura och jag får barnet att somna.. Lärt mig att lösa saker själv!! Men ibland händer det att jag är extra trött och behöver stöd!

    Jag pratade med honom om detta..,att han kan inte smitta undan..han är en stöd för mig.. om jag låter bestämt och trött ska han förstå och inte försöka bråka med mig att jag svarar otrevligt!! Förstå att jag inte är arg och irriterad på honom. Utan jag är trött och behöver hjälp!! Jag tycker han bör förstå-har jag fel!??

    Slutar alltid med att han säger fula kommentarer till mig och att jag är så och jag är dålig och falsk med mera..

    Jag ska börja jobba och längtar att han blir pappaledig så han får en bild och kan förstå! Jag känner mig sliten och vet inte vad jag mer kan göra..

  • Svar på tråden Min man smiter undan
  • Anonym (Nope)

    Jag hade inte accepterat att nån kommer med fula kommentarer till mig först och främst. Så pratar inte vuxna människor med varandra och jag blir förundrad över att folk pratar så till varandra i ett förhållande. Sedan så kan han nog inte förstå hur du har förrän han själv är föräldraledig. Ska bli spännande hur han hanterar det. Det är allt jag har att säga.

Svar på tråden Min man smiter undan