• Mom2be262

    Vart är mensen!?

    Jag har alltid varit regelbunden, alltid 28 dagar cykel och 4 dagar mens. Tills en gång i juni 2020 då cykeln blev 32 dagar och därefter gick tillbaka till 28. Nu i januari är jag dock inne på dag 32 utan mens igen.. Varför blir det så? Vi har planer på ett syskon till vår 3åring. Jag var gravid för 1 år sen men fick missfall i april, Därefter var ju dock mensen fortfarande regelbunden på 28 dagar. Vi har inte haft sex på 2 månader så jag är inte gravid. Någon med liknande erfarenheter??

  • Svar på tråden Vart är mensen!?
  • Jag är bara jag

    Det är äl som styr när mensen kommer så du hade väl några dagar senare äl än du brukar och då kommer mensen lite senare. Dock samma antal dagar efter äl för den tiden ändras inte.

  • Mom2be262
    Jag är bara jag skrev 2021-01-27 12:55:23 följande:

    Det är äl som styr när mensen kommer så du hade väl några dagar senare äl än du brukar och då kommer mensen lite senare. Dock samma antal dagar efter äl för den tiden ändras inte.


    Aha, det visste jag inte! Men varför har det ändrats helt plötsligt?
  • Jag är bara jag
    Mom2be262 skrev 2021-01-27 14:13:36 följande:
    Aha, det visste jag inte! Men varför har det ändrats helt plötsligt?
    För att kroppen gör som den vill. Nä, seriöst svarat- fram till klimakteriet styrs kvinnokroppen av hormoner. De avgör när och ens om man får äl och den dagen kan variera även för den som varit väldigt regelbunden innan. Under de 35 år jag hade mens var cykeln oftast 26-29 dagar, men ibland blev den 24 eller 32. Sånt som händer och inget onormalt alls. 
Svar på tråden Vart är mensen!?