Vad är en riktig man?
Som rubriken säger. Vad är manligt och attraktivt? Vad är en riktig man?
Är själv man, hetero, snart 52, men har i hela mitt liv haft problem med osäkerhet på mig själv som man.
Är själv man, hetero, snart 52, men har i hela mitt liv haft problem med osäkerhet på mig själv som man.
För mig är det min man. En man som kan ta ansvar för sig själv och andra, se till att vi alla mår bra i familjen. Vet inte om det är enbart manligt eller inte, men jag attraheras enbart av sådana män. De är trygga med sig själva och går att lita på till 110 procent.
En riktig man för mig är snäll och omtänksam och har kontakt med sina känslor och inte slår sin partner och som tar ansvar för sig själv och ser till att alla har det bra.
Det finns väl lika många riktiga män som det finns män i världen? Det är du själv som avgör vad som funkar för dig.
Händig, omtänksam, snäll, humor, humor, barnslig, fantasi, arbetar, planerar man familj priotera hela familjen.
Plusset är snygg, ha lite pondus på sig själv ( fast jobb, självständig, älska sex)
Jag är rätt så allvarlig person, därför jag hade önskemål på ha en person med humor för det är viktigt för mig. Det tillhör en viktig del för kunna bilda familj vara med barn. Jag är den som lagar mat, min man gillar det inte. Han gör det när det behövs och det räcker för mig.
Jag lagar hemlagad mat varje dag med barnen (oftast med barnen) det är min stund med dem. Dem har lärt sig kärlek till mat, familj, vänner är viktig punkt i livet. Och att min man älskar min mat. Det driver mig ännu mer för laga ännu godare.
Vet inte när vi köpte pasta sist. Vi gör det här hemma ravioli, tortellini, långpasta. Han äter inte färdig pasta längre, skämt bort han! Hahaha
Det är kärlek och en man för mig.
Det är därför jag är kär i min make 20 år tillsammans. =)
Glömde: Kunna ta en persons brister och det fina.
Jag är arbetsnarkoman och jag sa för att jag skulle känna mig mer hemma i hans framtidsvision. Sa jag: kan du ta min största brist jobbar som ett as och bilda familj. Då är jag nöjd. 20 år senare. Och är lycklig =)
Problemet är väl att du funderar över vad andra anser är en man i stället för att strunta i det och gå din egen väg. Det finns inget mer attraktivt än en person som har integritet och trivs med sig själv.
Det är inte alltid lätt att komma dit och det är en process som pågår hela livet men att utgå ifrån andras förväntningar och försöka anpassa sig efter det är bara destruktivt.
Det är vad jag har lärt min son, att han inte ska falla för dagens bekräftelsejakt i sociala medier eller bry sig om personer som försöker få honom att vara någon han inte är.
Jag har också lärt honom att inte vara undergiven mot tjejer för att försöka få dem utan vara respektfull och visa intresse men om det inte är ömsesidigt- gå vidare. Han ska inte heller tävla om tjejer eller ta skit från tjejer som försöker manipulera honom.
Det var inte min ambition men nu när han snart är myndig så är han rätt poppis bland tjejerna , inte för att han är en ?riktig man? utan för att han är en uppriktig person med integritet.
Bilologiskt- någon med snopp och manliga könshormoner.
Personlighet- väldigt varierat. Finns inte en form eller standard. Det finns ett helt spann med olika typer av män, på samma sätt som det finns massa olika kvinnor.
Manlighet- för mig är en manlig man någon som är trygg i sigsjälv oavsett personlighet. En person som står upp för det som är rätt och vågar säga ifrån på det som är fel, både till bästa vänner och fiender. Någon som löser problem med kommunikation. En bra människa helt enkelt, och en person som vågar vara en bra människa.
Attraktion- maka söker maka. Alla kvinnor är olika. Alla män är olika. Preferenser på en partner är olika. Det handlar helt enkelt om personkemi där två personer attraheras av varandras personligheter.
Tack för alla svar så långt. Det var väldigt skönt att läsa dem!
Jag känner mig väldigt ofta i underläge gentemot andra män. Som en pojke mot vuxna. Men det kan jag ju inte vara vid min ålder. Men jag vill inte gläfsa för att hävda mig. Jag vill bara känna mig säker i min mansroll. Och det är svårt.
Jag känner mig väldigt ofta i underläge gentemot andra män. Som en pojke mot vuxna. Men det kan jag ju inte vara vid min ålder. Men jag vill inte gläfsa för att hävda mig. Jag vill bara känna mig säker i min mansroll. Och det är svårt.
En "riktig" man är en människa med snopp.
Ungefär där tar definitionen slut.
Vad som är manligt vs kvinnligt är så himla ointressant eftersom det enbart handlar om cementerade, fossilerade könsnormer.
Däremot blir det intressant när du frågar om vad som är attraktivt: En skarp hjärna och ett skarpt intellekt är jädrans attraktivt. Någon som kan uttrycka sig i tal och text utan en massa "ja", "ba", "va" och andra enstaviga ord staplade på varandra. Någon man faktiskt kan ha långa resonemang i flera led och personen förstår och kan bemöta det. Oh la la ^^
Det fulaste som finns är faktiskt mindre smarta människor, speciellt de som tror att de är smarta men är alldeles för korkade för att förstå att de inte är det. Jag menar, alla dårar som gått på antivaxxers propaganda... Herregud, jag skulle göra slut i rödaste rappet eftersom det bevisar att de saknar källkritiskt tänkande helt och hållet SAMT har en oförmåga att ta till sig lite mer avancerade texter. Jag tänker på dokumentären "Vaccinkrigarna" på svtplay. Jag skulle ha skilt mig omgående om det handlat om min fru samt begärt enskild vårdnad eftersom antivaxxers inte kan se till sina barns bästa.
En som aldrig gnäller på dåligt väder, som tar ansvar för sina handlingar, som ställer upp för andra, som svarar på meddelanden och telefon när man ringer.
Ja sen är det bonus om han jobbar hårt i arbetet en riktig working man, alltså ej en kontors nisse. Men en riktig man blir heller aldrig upprörd över något eller bryr sig om vad andra tycker, alltså skitsnack. Han säger ifrån om det blir för mycket skvaller på jobbet.
Finns få riktiga män idag, förr var det vanligare med män som tex riktiga bönder, men en man ska även ha empati och känslor och aldrig prata skit om andra.