Anonym (Amanda) skrev 2021-01-28 17:18:12 följande:
Tack för länkarna. Jag har läst dem flera gånger om.
Ja du satte nog huvudet på spiken där när du skrev att jag hade önskan om att vara värderad av honom så som han värderades för mig.
Det känns tungt att han inte är den jag ville tro att han var. Jag kommer inte gå tillbaka därför att jag vill ha en man som är stabil. För mig handlar en relation om ömsesidig respekt och ärlighet. Finns det ingen sån finns det ingen grund att bygga på.
Jag är ett skilsmässobarn och har sett föräldrarna bråka hela min uppväxt och allt jag har velat ha är ett stabilt liv med en bra partner för livet. Mina föräldrar har aldrig kommit överens efter skilsmässan och här står jag med en förälder på ena sidan Sverige och den andra på andra sidan Sverige och mitt älskade syskon som är någonstans i mitten.
Jag skulle så gärna vilja ha en partner där vi är så sammansvetsade att vi inte ljuger eller håller på att smussla bakom ryggen på varandra. Jag är så jävla dum också att jag är så generös med gåvor och pengar. Nu när jag sitter här och rannsakar mig själv känns det som att jag köper människors gillande. Jag hoppas inte att det är så men jag får den känslan av mig själv att jag försöker så hårt att det går åt pipan.
Du har insikter nu som du sökte, och dom kommer bara hjälpa dig så var glad att du utforskade känslorna och reflekterar över det du säger om gåvor och pengar.
Du behöver i varje fall inte ångra allting nu.. den ledde dig till denna insikt. Den kan du ha med dig hela livet och inte behöva göra om något du inte vill råka göra om. Tacka dig själv som är så klok nu. Medkänsla för dig själv =)
Men aa det är skoj att ge presenter och pengar, ibland är det typ en själv som blir som mest glad, och den andra är mer "tack , jag tar detta för givet, nu går jag och gör något kul med pengarna eller presenten som när jag fick det av mamma och pappa".. hehe
Spara dina finaste egenskaper till den som förtjänar dem, och när det gått tillräckligt med tid och erfarenhet om att personen inte är en sån där "falskt hopp".