• Anonym (Maria)

Vem ska jag kontakta för att ta ut P-staven

Hej, jag är 37 och och jag och maken planerar att skaffa barn inom snar framtid, därför ska jag boka tid för att ta ut min pstav, är det vårdcentralen eller vem ska jag kontakta?

Vet någon hur länge man får vänta på en tid? Känns som klockan tickar var dag som går. Någon som vet hur lång tid det tar att få tillbaka mens/ägglossning efter uttag?

Tack för svar/ Maria

• Svar på tråden Vem ska jag kontakta för att ta ut P-staven
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Maria) skrev 2021-01-28 11:58:11 följande:

Hej, jag är 37 och och jag och maken planerar att skaffa barn inom snar framtid, därför ska jag boka tid för att ta ut min pstav, är det vårdcentralen eller vem ska jag kontakta?

Vet någon hur länge man får vänta på en tid? Känns som klockan tickar var dag som går. Någon som vet hur lång tid det tar att få tillbaka mens/ägglossning efter uttag?

Tack för svar/ Maria

Varför ringer du inte direkt till VC och frågar dom, då får du ju rätt svar från din VC. Om det nu är så bråttom, menar jag.
  • Anonym (Bm)
    Anonym (Maria) skrev 2021-01-28 11:58:11 följande:

Tack för svar/ Maria

Barnmorskan så klart!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Bm) skrev 2021-01-28 11:59:57 följande:

Barnmorskan så klart!

Tar de emot då? Tänker att de kanske bara tar emot gravida/akuta saker nu under covid-19.
  • Anonym (Bm)
    Anonym (Maria) skrev 2021-01-28 12:02:36 följande:

Tar de emot då? Tänker att de kanske bara tar emot gravida/akuta saker nu under covid-19.

Nej gud nej. P-medel är ju deras område så definitivt deras jobb!
  • Anonym (Bm)
    Anonym (Maria) skrev 2021-01-28 12:02:36 följande:

Om vi säger såhär, jag jobbar som sjuksköterska och hade jag jobbat på vårdcentral och nån ville ha hjälp med p-stav hade jag direkt hänvisat till barnmorska!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Bm) skrev 2021-01-28 12:43:40 följande:

Om vi säger såhär, jag jobbar som sjuksköterska och hade jag jobbat på vårdcentral och nån ville ha hjälp med p-stav hade jag direkt hänvisat till barnmorska!

Vet du ungefär hur länge man får vänta på en tid? Ringde idag men de sa inte hur lång tid jag skulle få vänta utan bara att de skulle skicka på posten när jag får tiden. En månad? Eller längre? Är ju inget extremt akut ingrepp, men för mig känns det akut.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Maria) skrev 2021-01-28 23:39:44 följande:
    Vet du ungefär hur länge man får vänta på en tid? Ringde idag men de sa inte hur lång tid jag skulle få vänta utan bara att de skulle skicka på posten när jag får tiden. En månad? Eller längre? Är ju inget extremt akut ingrepp, men för mig känns det akut.
    Har du tur kommer någon i i tråden som har en glaskula...
  • Anonym (Bm)

Ingen aning hur det ser ut på din bm-mottagning. Ring och fråga!
  • Anonym (EllA)

Barnmorskemottagningen. Samma som du satte in den hos förmodligen.

• Citronsaft

Är du alltid lika mesig? Varför frågade du inte detta när du prata med dom? Är man 37 år och något är brottom så är det rimligt att säga det eller fråga hur lång väntetiden är.
  • Anonym (Maria)

Ringde i januari och har fortfarande inte fått en tid än, tydligen inget som prioriteras. Funderar på att karva ut den själv istället.

• Anonym (E)
    Jag ringde av samma ärende, fick tid över telefon bara en vecka senare! Så behöver inte ta sån tid. :)
  • Anonym (E)
    Anonym (Maria) skrev 2021-03-20 18:27:31 följande:

Ringde i januari och har fortfarande inte fått en tid än, tydligen inget som prioriteras. Funderar på att karva ut den själv istället.

Oj, ring dem igen skulle jag isåfall säga! Verkar konstigt om du inte fått brev om tid än.
Svar på tråden Vem ska jag kontakta för att ta ut P-staven