• Thu 28 Jan 2021 19:42
    384 visningar
    1 svar
    1
    384

    Ni som lyckades på första IVF försöket

    Hej tjejer ????

    Efter fyra insemationer är jag trött på att åka till Danmark och försöka igen. Mina värden ser bra ut har dock barn sen tidigare förhållande och är 27 år gammal så chanserna till graviditet är stor enligt sköterskorna i kliniken.

    Men efter så många försök och så mycket pengar gått åt så vill jag o min partner testa med IVF denna gång vi använder donator sperma. Till min fråga hur lyckades ni plussa på första ivf försöket ? Vilken behandling körde ni med för sist ja gjorde insemation fick jag ta Gonal- f i tre dar 50 ml. Tycker att det är väldigt lite.

    Så snälla ni som lyckades kan ni skriva vad ni fick som kanske hjälpte till ????. Min slemhinna är dock väldig tunn den var 2,5 på första ultraljud och på andra var den nästan 6 cm vilket tydligen också inte är så bra.

  • Svar på tråden Ni som lyckades på första IVF försöket
  • Thu 28 Jan 2021 21:53
    #1

    Vid insemination är målet 1-2 ägg max och vid IVF vill man få ut fler ägg för att ha högre chans till graviditet. Insemination ger överlag ca 10% chans till graviditet medans IVF kan ge uppåt 55% chans. Så vid IVF används långt högre doser av den medicin man nu får. Och betydligt längre än 3 dagar. Det där med slemhinnan har du antingen missförstått eller skrivit fel. Det ska vara mm och inte cm. Vid insättning bör slemhinnan vara minst 8 mm.

Svar på tråden Ni som lyckades på första IVF försöket