• Tek

    1.5 åring som helt plötsligt vägrar somna i sin säng?

    Hej!

    Jag är ny här och tänkte kanske att det finns någon som kan hjälpa/informera mig med en grej. Jag har en dotter på snart 1.5 år som (ta i trä) alltid sovit bra. Hon är van med att somna själv i sin säng sen hon kanske var 6 månader gammal. Sällan något tjafs eller likande. MEN helt plötsligt så vägrar hon sova själv. Hon skriker, gråter så det finns inget annat alternativ än att min man får natta henne i vår säng sen lägga över henne i hennes. Jag skriver inte för att jag och min man går på knäna för att det är så jobbigt men är faktiskt bara mest nyfiken?

    Och för att tillägga vi har inte ändrat något i hennes rutiner eller liknande utan detta kom från ingenstans en kväll och har fortsatt i ungefär 3 veckor nu.

    Ha en fortsatt fin kväll,

    Tek

  • Svar på tråden 1.5 åring som helt plötsligt vägrar somna i sin säng?
  • Drottningen1970

    Ta ett break från att somna i sängen så att hon slipper gråta varje kväll. Det kommer bara att förstärka det negativa. Just nu behöver hon uppenbarligen somna på annat sätt, låt henne göra det utan att först behöva bli ledsen. Inget konstigt att barns behov går i faser. Bara att följa med.

    Sen kan ni göra nya försök med sova i sin säng om några veckor. Men lägg ned det just nu.

  • Gameofthrones

    Jag tror att det är en övergångsfas

    Till att sova mindre börjar bli lite mer äldre, erat barn kanske sover två ggr per dag innan nattetid, kanske hår över till sova en gång per dag eller inte vill sova alls.

    Orolig, drömmer kanske mer på nätterna, tänder som växer, överstimulans,!?

Svar på tråden 1.5 åring som helt plötsligt vägrar somna i sin säng?