• Enlitenmus

    Virkning, vad efter frågar ni?

    Hej!

    Ni som har små barn eller bebis, eller väntar barn, vad skulle ni föredra för hemmagjord virkning om ni skulle köpa till era barn?

    Åkpåse, filt, små korgar med gulligt motiv, mössa, pannband eller något annat?

    Lämna en kommentar om vad DU helst hade velat köpa till din lilla????

  • Svar på tråden Virkning, vad efter frågar ni?
  • Kentaur

    Absolut ingenting för jag tycker att virkat är fult.
    Jag är ledsen att jag inte kan ge dig det svar du önskade men du frågade och jag svarade.

    Vill du sälja virkade saker kan du alltid kolla in på Tradera för där kommer du kunna se vad folk köper och säljer och ungefär vad du kan räkna med att de går för.

  • Anonym (stickochvirk)
    Enlitenmus skrev 2021-01-29 05:46:35 följande:

    Hej!

    Ni som har små barn eller bebis, eller väntar barn, vad skulle ni föredra för hemmagjord virkning om ni skulle köpa till era barn?

    Åkpåse, filt, små korgar med gulligt motiv, mössa, pannband eller något annat?

    Lämna en kommentar om vad DU helst hade velat köpa till din lilla????


    Jag både virkar och stickar och min erfarenhet är att de (som verkligen vill ha) helst vill att jag stickar åt dem. 

    Virkad filt kan säkert fungera men då ska man verkligen ha kollat med mottagare om de vill ha. Det finns så många oroligt sköna och supermjuka filtar att köpa i butikerna i stället. Om kan ska lägga tiden på att virka en filt måste man vara överens om vilken garnkvalitet den ska virkas i. 

    Ett "babynest" (cocoon) är annars en idé jag haft ett tag, som jag tror en del skulle kunna tycka vore skoj. Samma sak där - vilket garn ska det virkas av? Många vill kunna slänga i tvättmaskinen men samtidigt måste det vara ett väldigt mjukt garn eftersom det är till små barn och man vill inte att det ska ludda så att barnet kanske råkar svälja. 
  • Mortiscia80

    Stickat är snyggare många gånger men om du vill virka är filt en bra sak. Inte bara fasta maskor eller stolpar då.

Svar på tråden Virkning, vad efter frågar ni?