• Oskar55

    Vad vill hon?

    Känner sedan flera år en kvinna som vänner, träffats å lunchat, middag, prat på telefon mm men inget mer. Jag har försökt få till en weekendresa men hon har tackat nej två ggr så då gav jag upp och frågar inte längre. Vi har en bra relation och pratar mycket per telefon just nu. Hon vill tydligen endast detta tolkar jag det som, att träffas då å då som vänner. Men så plötsligt frågar hon om vi skall resa iväg och åka skidor i fjällen - jag blev både glad och förvånad. Hon föreslår även andra resor framöver, efter corona eländet! pga Corona så blir det inga träffar, promenader just nu men det är väl över snart! Jag blir inte riktigt klok på vad hon vill - söker tips!

  • Svar på tråden Vad vill hon?
  • Kentaur
    Kentaur skrev 2021-01-29 10:23:43 följande:
    Vad svarade hon när du frågade * vad hon vill?
    * henne
  • Stårschan2

    Det måste ju bli universalsvaret - prata med henne!

    Vill du åka till fjällen med henne? Fråga då på ett lättsamt sätt "Du, vad kul att det är du som vill ordna med weekendresa till fjällen nu. Jag försökte ju få till något sådant tidigare, men då lyckades jag ju inte få med dig. Vad är det som har ändrats nu?" Det kan ju hända att hennes känslor har förändrats, eller att hon inte hade tid/pengar när du frågade sist, eller att hon helt enkelt är ressugen nu och saknar annat ressällskap.

  • Oskar55
    Kentaur skrev 2021-01-29 10:23:43 följande:

    Vad svarade hon när du frågade vad hon vill?


    Corona och inte kan är lite jobbigt, tänkte fråga henne när vi träffas irl! Tack för svar
  • Oskar55
    Stårschan2 skrev 2021-01-29 10:27:05 följande:

    Det måste ju bli universalsvaret - prata med henne!

    Vill du åka till fjällen med henne? Fråga då på ett lättsamt sätt "Du, vad kul att det är du som vill ordna med weekendresa till fjällen nu. Jag försökte ju få till något sådant tidigare, men då lyckades jag ju inte få med dig. Vad är det som har ändrats nu?" Det kan ju hända att hennes känslor har förändrats, eller att hon inte hade tid/pengar när du frågade sist, eller att hon helt enkelt är ressugen nu och saknar annat ressällskap.


    Jo jag reser gärna men vill nog veta innan vad som gäller delar vi rum, säng etc. Men som sagt skall fråga när vi träffas irl! Tack för svar
  • Kentaur
    Oskar55 skrev 2021-01-29 10:34:40 följande:
    Jo jag reser gärna men vill nog veta innan vad som gäller delar vi rum, säng etc. Men som sagt skall fråga när vi träffas irl! Tack för svar
    Hur ska VI kunna svar på vad HON vill???

    Visst kan du göra som vi på familjeliv svarar men det är ett formidabelt recept på att krasha sina relationer.

    "Jag gör så här för det sa de på familjeliv att du kanske, eventuellt, möjligen ville det"....
  • Drottningen1970
    Oskar55 skrev 2021-01-29 10:34:40 följande:

    Jo jag reser gärna men vill nog veta innan vad som gäller delar vi rum, säng etc. Men som sagt skall fråga när vi träffas irl! Tack för svar


    Krångla inte till saken. Ingen kan väl på förhand exakt deklarera sina intentioner när man eventuellt börjar utveckla en relation, det är ju sånt som man kommer fram till under tiden. Att kräva nån slags definition på vad skidresan betyder på förhand är orimligt. Låt henne planera resan så märket du om hon bokar dubbelrum eller inte. Chilla.
  • Ascendere
    Oskar55 skrev 2021-01-29 10:22:36 följande:

    Känner sedan flera år en kvinna som vänner, träffats å lunchat, middag, prat på telefon mm men inget mer. Jag har försökt få till en weekendresa men hon har tackat nej två ggr så då gav jag upp och frågar inte längre. Vi har en bra relation och pratar mycket per telefon just nu. Hon vill tydligen endast detta tolkar jag det som, att träffas då å då som vänner. Men så plötsligt frågar hon om vi skall resa iväg och åka skidor i fjällen - jag blev både glad och förvånad. Hon föreslår även andra resor framöver, efter corona eländet! pga Corona så blir det inga träffar, promenader just nu men det är väl över snart! Jag blir inte riktigt klok på vad hon vill - söker tips!


    Vill du kolla av om hon vill ligga på ett subtilt sätt eller vad är frågan? 
  • Stårschan2
    Ascendere skrev 2021-01-29 13:49:07 följande:
    Vill du kolla av om hon vill ligga på ett subtilt sätt eller vad är frågan? 
    Sånt är ju lurigt, för det är man väl inte helt säker på innan? Eller är det helt passé att kunna råka hamna i säng om ljuv musik råka uppstå där och då? Om TS kan tänka sig att följa med på resan med utgångsläge att det INTE blir sex så måste det väl vara helt i sin ordning om det ändå råkar bli sex när de väl är på plats, om båda känner för det?
  • Anonym (hjkl)

    Varför inte ringa upp henne och bara fråga "Hej, men du vilken kul grej med skidresa. Vad har du för planer, berätta mer jag vet inte riktigt hur en sådan läggs upp eller ser ut?" 

    så kommer hon börja berätta förhoppningsvis, och du kan höra vad hon har i tankarna och ställa följdfrågor när hon säger något intressant eller otydligt.

    Ta inte upp det gamla, att hon tackat nej till weekendresor förut, fokusera på vad hon vill med denna resa istället och så bestämmer du dig om det är värt att åka med eller inte. Får du någon myskovibe så tacka nej senare, att de inte funkar med budget eller schemat.. dra en vit lögn

Svar på tråden Vad vill hon?