• Aya2019

    Hjälp!!!! Ruvdag 9 rosa flytning?

    Hej

    Började med IVF. 20/1 fick jag 5 dagars blastocyst. Testdag 2/2

    Är på ruvdag 9 och tar vaginalt tablett lutinus.

    Har haft 2-3 dagar som mensvärk och små små kramper. På morgonen idag fick jag spottning /flytning rosa när jag torkade inte mycket men det har kommit hela dagen väldigt väldigt lite.

    Kan de vara Nidblödning eller är det pga lutinus eller tidigt misfall på gång?

    Gjorde graviditetstestet lite tidigare visade svagt positivt men man ser det tydligt

    Visar en bild graviditetstest

  • Svar på tråden Hjälp!!!! Ruvdag 9 rosa flytning?
  • Aryzza

    Det är ju tyvärr omöjligt att svara på. Du får bara vänta och se vilket är fruktansvärt jobbigt, jag vet. Det kan gå vägen. Eller inte.

    Många verkar dock blöda lite av lutinus. Kramper och mensvärk är också vanligt i början av graviditeten när livmodern växer.

    Jag testade positivt ruvardag 9 och hon är snart nio månader :)

    Just nu är du gravid eftersom du testat positivt. Vad som händer med graviditeten går inte att svara på. Lycka till!

  • Aya2019
    Aryzza skrev 2021-01-30 11:31:24 följande:

    Det är ju tyvärr omöjligt att svara på. Du får bara vänta och se vilket är fruktansvärt jobbigt, jag vet. Det kan gå vägen. Eller inte.

    Många verkar dock blöda lite av lutinus. Kramper och mensvärk är också vanligt i början av graviditeten när livmodern växer.

    Jag testade positivt ruvardag 9 och hon är snart nio månader :)

    Just nu är du gravid eftersom du testat positivt. Vad som händer med graviditeten går inte att svara på. Lycka till!


    Hej tack för svaret :)

    Blir så nervös har 2 missfall sen tidigare. Förra året fick jag mitt andra missfall. Testade svagt plus på missad mensdag. 2 dagar efter fick jag missfall. Där fick jag rosa flytning också men den ökade samma dag som ledde till blödning.

    Men få hålla upp tummarna och hoppas bara på att det tar sig :)
  • Jag är bara jag

    Lutinus är gräsligt! Pinnen skaver och retar slemhinnan på väg in och det är inte alls ovanligt att man blöder lite. Jag kan för mitt liv inte begripa hur denna medicin blev godkänd. Bäst av de vaginala var den som hette Progesteron Mic. Bästa progesteronmedicin öht är de i sprutform som tex Prolutex. Hur eller hur... Ta en dag i taget fram tills VUL. Gravid blev du. Molvärk är jättevanligt. Håller en tumme!

Svar på tråden Hjälp!!!! Ruvdag 9 rosa flytning?