• Anonym (persikan)

Hur ställer du dig till smisk? (Kom hit även ni som INTE gillar smisk)

Trådens syfte är dels att se hur vanligt det är med smisk, och därför hoppas jag att även ni som inte gillar smisk kommer in och skriver varför ni inte gillar det.

Ett annat syfte är att se vilka könsskillnader som finns. Gillar män att smiska, och gillar kvinnor att bli smiskade? I så fall, varför?

Försök att anstränga er när ni svarar, och alltid använda argument. Utan argument får vi ingen diskussion.

Utan argument: "Jag gillar smisk. Jag bara gör det."
    Med argument: "Jag gillar smisk för att jag tycker det är sexigt när tjejen är undergiven."

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ställer du dig till smisk? (Kom hit även ni som INTE gillar smisk)
  • Litenmenhård

Att både ge och få smisk är härligt! Det är härligt om hon/han gillar smisk med. 

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Helst no smisking!)

Är man. Gillar inte smisk. Men vill någon dam som jag vill vara med att det skall smiskas skulle jag ställa upp, hellre som smiskad än som smiskare pga att hellre ont på mig än henne.

Jag myser gärna med en kvinnorumpa på olika sätt men att smiska den är inget jag vill göra. Smisk associerar jag mer med våld och bestraffning än med sex. 

• Anonym (persikan)
    Litenmenhård skrev 2021-01-30 11:00:31 följande:

Att både ge och få smisk är härligt! Det är härligt om hon/han gillar smisk med. 

VARFÖR är det härligt? Försök att tänka till och fundera så att vi får en diskussion.
  • Litenmenhård
    Anonym (persikan) skrev 2021-01-30 11:03:00 följande:
    VARFÖR är det härligt? Försök att tänka till och fundera så att vi får en diskussion.
    Det är härligt att ge smisk för att det känns lite mer erotiskt på något sätt. Kan inte riktigt förklara och det är härligt om hon njuter av det. Att få smisk är också härligt för jag älskar när man smeker min rumpa och så, sen kan det väl vara skönt ibland att få vara lite undergiven, men ändå på lika villkor, på något sätt.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (persikan)
    Anonym (Helst no smisking!) skrev 2021-01-30 11:01:48 följande:

Är man. Gillar inte smisk. Men vill någon dam som jag vill vara med att det skall smiskas skulle jag ställa upp, hellre som smiskad än som smiskare pga att hellre ont på mig än henne.

Jag myser gärna med en kvinnorumpa på olika sätt men att smiska den är inget jag vill göra. Smisk associerar jag mer med våld och bestraffning än med sex. 

Så du är lite lagd åt det undergivna hållet, eftersom du hellre gör ont på dig själv?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (persikan) skrev 2021-01-30 11:26:13 följande:

Så du är lite lagd åt det undergivna hållet, eftersom du hellre gör ont på dig själv?

Nu skall man vara väldigt försiktig med att sätt likhetstecken mellan UG och en masochistisk läggning. Är själv en dominant masochist.
  • Anonym (persikan)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-01-30 11:53:47 följande:
    Nu skall man vara väldigt försiktig med att sätt likhetstecken mellan UG och en masochistisk läggning. Är själv en dominant masochist.
    Utveckla gärna, så vi får en diskussion.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (persikan) skrev 2021-01-30 11:54:51 följande:

Utveckla gärna, så vi får en diskussion.

Väldigt enkelt. Att leka med Pain and pleasure behöver inte betyda att man samtidigt leker med föra och följa. Man kan göra det samtidigt och man kan också som jag vara den som för men samtidigt njuter av de kemiska reaktionerna och annat som händer i kroppen när man bejakar sin massochistiska läggning.
  • Anonym (persikan)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-01-30 12:06:56 följande:
    Väldigt enkelt. Att leka med Pain and pleasure behöver inte betyda att man samtidigt leker med föra och följa. Man kan göra det samtidigt och man kan också som jag vara den som för men samtidigt njuter av de kemiska reaktionerna och annat som händer i kroppen när man bejakar sin massochistiska läggning.
    Menar du att man njuter av smärta fysiskt, men att man psykiskt njuter av att vara dominant?
  • Anonym (Li)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-01-30 12:06:56 följande:
    Intressant tycker jag då det mest kopplas samman med att vara undergiven och jag inte känner igen mig i det. Jag älskar att få smisk rent fysiskt. Kan få orgasm av det. Men jag känner mig inte som undergiven. 

Min man tycker om när jag är kåt och tycker då att det är ok att smiska men det är inget han går igång på annars. Jag vill egentligen att han ska smiska hårdare men känner inte att jag kan utmana honom för mycket i det. 
Svar på tråden Hur ställer du dig till smisk? (Kom hit även ni som INTE gillar smisk)