• Buslur

Graviditet efter missfall

Hej!

Finns säkert massor av såna här trådar, men hittade inget som postats nyligen.

Jag plussade 13 januari. Jag började sedan blöda den 20 januari, bara en vecka efter jag plussade efter att jag haft magsmärtor under helgen. Redan på helgen lördagen/söndagen 23/24 januari visade ägglossningstest positivt. Känns orimligt att jag skulle ha ägglossning så nära inpå missfallet och förstår att andra hormoner kan ge utslag på ägglossningstest.

Undrar mest, ni som haft missfall tidigt i graviditeten, vecka 4-5, när hade ni nästa ägglossning? Vill försöka igen och hoppas jag har ägglossning snart.

• Svar på tråden Graviditet efter missfall
  • Anonym (Kram)

Jag fick min äl 2 veckor efter min första blödningsdag med båda mina missfall (fick cytotec för båda).

• Amandy1990

Jag blev gravid direkt efter missfall (i vecka 6) utan mens emellan och vet inte när jag hade ägglossningen. Försökt ta reda på när det kan varit tillsammans med min barnmorska med hjälp av bf-datum och så nu och hon säger att jag måste haft ägglossning väldigt tidigt efter att blödningen slutat, typ en vecka eller mindre. Jag blödde bara i ca 5-6 dagar och allt kom ut så behövde inte ta hjälp av piller.

• Buslur

Beklagar missfall, men det ger hopp att kroppen återhämtar sig så fort och det finns möjlighet att bli gravid så snart ändå. Jag började ta ägglossningstest nästan direkt och som sagt de visade positivt redan helgen efter mitt missfall. Om det skulle stämma skulle det nu vara äl +7 och jag känner typ vissa gravidsymptom men kan kika gärna vara symptom på att äl eller mens ska komma.

Annars när man väntar på att ta graviditetteatvet man vilket datum det är bim men nu känns allt så ovisst. Jag fortsätter med mina ägglossningstest och hoppas de get resultat. Kanske tar ett graviditetstest om en vecka och ser hur det ser ut.

• brallison

Jag hade ett MF i v. 6-7 med blödning och smärtor, men gick till gyn då jag fick stickande smärtor i ena sidan under ett par dagar - det visade sig att jag fick ÄL nästan samtidigt med MF! Som gyn förklarade till mig, så kunde det ha varit så att det har varit MA först och kroppen började redan fungera som vanlig med ÄL och därför fick jag den i princip samtidigt med MF Så kan det gå

• Anonym (Kram)
    brallison skrev 2021-02-01 09:17:01 följande:

Jag hade ett MF i v. 6-7 med blödning och smärtor, men gick till gyn då jag fick stickande smärtor i ena sidan under ett par dagar - det visade sig att jag fick ÄL nästan samtidigt med MF! Som gyn förklarade till mig, så kunde det ha varit så att det har varit MA först och kroppen började redan fungera som vanlig med ÄL och därför fick jag den i princip samtidigt med MF Så kan det gå

Wow, vad häftigt! Kroppen alltså!
  • Buslur

Åh!!! Jag hoppas verkligen då!!

För jag fick smärtor nedre delen av magen, på sidan. Tre dagar senare fick jag blödningen. Tre dagar senare positiva ägglossningstest.... Jag hoppas verkligen.

Nu är det i så fall ÄL + 9. Har ont i nedre delen av magen, mår illa, ont i brösten, huvudvärk... Jag brukar aldrig må illa annars. Negativt test idag men tog inte direkt på morgonen. Vill inte stressa och ta test varje dag men vill så gärna veta... Ha ha.

Detta ger hopp! Men ska försöka att inte hoppas allt för mycket så jag blir ledsen istället.

Svar på tråden Graviditet efter missfall