Anonym (L) skrev 2021-01-31 07:11:27 följande:
Ja, jag gör något sådant nu.
Min flickvän som opererade bort båda brösten efter cancerdiagnos några år efter att vi träffats. Har protes till vardags, när vi har sex har hon en topp på sig som döljer ärren. Vi har pratat och kommit fram till att varken hon eller jag är bekväma med att se ärren. Vi är båda 50+.
Jag undrade hur det skulle gå att ha sex efter operationen, jag har alltid varit bröstfixerad, hon har älskat när jag lekt med brösten. Men vi har fortfarande ett fantastiskt sexliv och har det underbart ihop.
När vi träffades i början, före operationen, när vi tog av oss kläderna inför varandra första gången visste jag inte heller hur hon skulle se ut. Hon hade berättat att hon hade opererats och behandlats för bröstcancer flera år tidigare (det var återfall när hon tog bort brösten). Men det var så mycket annat som var viktigare än om hon hade ett, två eller inga bröst. Som du skriver - hon ser bra ut, är trevlig, har fin kropp för övrigt. Och utifrån mina erfarenheter tror jag inte det skulle vara skillnad p en fast relation och en kk-relation. Det är så mycket mer. Faktiskt!
Tack för svar. Det är min sambo jag skriver om i tråden. Vi har en gemensam fantasi att hon ska ligga med någon annan eller att vi ska ha en trekant med man, men hon är lite osäker i att visa upp sig för en ny person och hur män i allmänhet ställer sig till att ha sex med personer med proteser.
Men av svaren att döma så verkar det inte vara något större problem att en kvinna har opererat ett bröst men kanske att man ska informera en ev ny partner att hon haft cancer och att ett bröst är ?fejk? och att detta både syns och känns om hon inte har kläder på sig.