• Anonym (Klim)

Skulle du ligga med...

Skulle du kunna ha sex med en kvinna i 40 års åldern som i övrigt ser bra ut, trevlig, fin kropp osv men som saknar ett äkta bröst och att det är ersatt med ett silikonbröst?

Bakgrund, hon har haft bröstcancer och tagit bort ett av brösten och som nu är ersatt av ett silikonbröst (och som kanske inte är exakt lika som det äkta bröstet i utseende). Med kläder och underkläder går det knappt att urskilja med som naken så blir det något annat - du ser tydligt att något är snett.

Hur skulle du ställa dig till att träffa en tjej och börja dejta och ha sex med en tjej med bara ett äkta bröst?

Är det skillnad på en KK relation kontra en fast relation?

Hur går tankarna hos dig när det kommer att vara intim me personer som saknar kroppsdelar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du ligga med...
  • Anonym (Orff)

Skulle inte ha några problem att vara vare sig KK eller ha en fast relation med en snygg, trevlig tjej som har bara ett äkta bröst. Sedan finns det nog andra fall av saknade kroppsdelar, som skulle kunna ställa till det mer för mig; exempelvis skulle jag nog få övervinna mig själv för att vara med en i övrigt snygg, trevlig tjej, som enbart hade benstumpar dvs. att benet nedanför knäna saknades. Jag finner sådana benstumpar obehagliga och tittar t.ex. regelmässigt bort när sådant exponeras i TV såsom minskadade personer.

Fast jag tror, att om jag ställdes inför en sådan i övrigt tilltalande tjej, skulle jag med lite tid kunna vänja mig vid hur hennes ben ser ut och såsmåningom bortse från det. Då jag är en man som också tänder på tjejfötter, skulle jag sakna den biten, men det skulle nog vara hanterbart om hon i övrigt var riktigt attraktiv.

• Anonym (L)

Ja, jag gör något sådant nu.

Min flickvän som opererade bort båda brösten efter cancerdiagnos några år efter att vi träffats. Har protes till vardags, när vi har sex har hon en topp på sig som döljer ärren. Vi har pratat och kommit fram till att varken hon eller jag är bekväma med att se ärren. Vi är båda 50+.
    Jag undrade hur det skulle gå att ha sex efter operationen, jag har alltid varit bröstfixerad, hon har älskat när jag lekt med brösten. Men vi har fortfarande ett fantastiskt sexliv och har det underbart ihop.
    När vi träffades i början, före operationen, när vi tog av oss kläderna inför varandra första gången visste jag inte heller hur hon skulle se ut. Hon hade berättat att hon hade opererats och behandlats för bröstcancer flera år tidigare (det var återfall när hon tog bort brösten). Men det var så mycket annat som var viktigare än om hon hade ett, två eller inga bröst. Som du skriver - hon ser bra ut, är trevlig, har fin kropp för övrigt. Och utifrån mina erfarenheter tror jag inte det skulle vara skillnad p en fast relation och en kk-relation. Det är så mycket mer. Faktiskt!

• Anonym (kroppsfixerad)
    Anonym (L) skrev 2021-01-31 07:11:27 följande:

Som du skriver - hon ser bra ut, är trevlig, har fin kropp för övrigt. 

Ja, och så påstår folk att det inte är så viktigt hur kroppen ser ut....
  • Anonym (Jo)
    Anonym (kroppsfixerad) skrev 2021-01-31 07:19:57 följande:
    Såklart den är viktig, men vill man uppfattas som seriös så kan man inte säga rakt ut att kroppen spelar stor roll. Det är en känslig fråga.
  • Anonym (L)
    Nu skrev TS de orden, och jag valde att ta med dem. Fast det är ju väldigt subjektivt. I vårt fall är vi båda 50+, kropparna har fått sina spår av livet, men hennes kropp har sådana egenskaper jag tycker är fina och värderar.
  • Anonym (L)
    Nu skrev TS de orden, och jag valde att ta med dem. Fast det är ju väldigt subjektivt. I vårt fall är vi båda 50+, kropparna har fått sina spår av livet, men hennes kropp har sådana egenskaper jag tycker är fina och värderar.
  • Anonym (Klim)

Av resultat så långt så blir jag glad. De flesta verkar inte ha något problem att ligga med en trots att det saknas ett bröst.

• Anonym (Klim)

OCH..

Skulle du vilja veta detta innan ni ska ligga eller spelar det ingen roll om du märker det när ni ska ha sex och kläderna åker av?

• Anonym (Klim)

OCH..

Skulle du vilja veta detta innan ni ska ligga eller spelar det ingen roll om du märker det när ni ska ha sex och kläderna åker av?

• Anonym (L)
    Anonym (Klim) skrev 2021-01-31 16:28:41 följande:

OCH..

Som jag skrev, när jag och min flickvän tog av kläderna första gången visste jag inte hur hennes kropp skulle se ut, men det gick bra... I hennes fall skilde brösten nästan 2 kupstorlekar eftersom det ena var opererat, fast hon hade dem kvar. 

Fast det kan vara bra att nämna att man är opererad för bröstcancer, så mycket visste jag, och då var jag förberedd.
  • Pinotage
    Anonym (Klim) skrev 2021-01-31 16:27:51 följande:

OCH..

Jag skulle helst se att man pratat om det före, om det gäller en början på en ny relation.
  • 21UppeVidFem
    Anonym (Klim) skrev 2021-01-31 16:28:41 följande:

OCH..

Det kvittar. Om personen inte ville berätta det så fanns det väl anledning för det. Det kommer nog komma upp i konversation, men det är inget som kommer att förstöra. Om någon skulle ta illa upp efter avslöjadet så är den personen fånig. Riktiga bröst, silikonbröst, inga bröst, det förändrar inte att kvinnan fortfarande är en kvinna.
  • Anonym (Klim)
    Anonym (L) skrev 2021-01-31 07:11:27 följande:

Ja, jag gör något sådant nu.

Min flickvän som opererade bort båda brösten efter cancerdiagnos några år efter att vi träffats. Har protes till vardags, när vi har sex har hon en topp på sig som döljer ärren. Vi har pratat och kommit fram till att varken hon eller jag är bekväma med att se ärren. Vi är båda 50+.

Jag undrade hur det skulle gå att ha sex efter operationen, jag har alltid varit bröstfixerad, hon har älskat när jag lekt med brösten. Men vi har fortfarande ett fantastiskt sexliv och har det underbart ihop.

När vi träffades i början, före operationen, när vi tog av oss kläderna inför varandra första gången visste jag inte heller hur hon skulle se ut. Hon hade berättat att hon hade opererats och behandlats för bröstcancer flera år tidigare (det var återfall när hon tog bort brösten). Men det var så mycket annat som var viktigare än om hon hade ett, två eller inga bröst. Som du skriver - hon ser bra ut, är trevlig, har fin kropp för övrigt. Och utifrån mina erfarenheter tror jag inte det skulle vara skillnad p en fast relation och en kk-relation. Det är så mycket mer. Faktiskt!

Tack för svar. Det är min sambo jag skriver om i tråden. Vi har en gemensam fantasi att hon ska ligga med någon annan eller att vi ska ha en trekant med man, men hon är lite osäker i att visa upp sig för en ny person och hur män i allmänhet ställer sig till att ha sex med personer med proteser.

Men av svaren att döma så verkar det inte vara något större problem att en kvinna har opererat ett bröst men kanske att man ska informera en ev ny partner att hon haft cancer och att ett bröst är ?fejk? och att detta både syns och känns om hon inte har kläder på sig.
  • Anonym (innan)
    Anonym (Klim) skrev 2021-01-31 16:27:51 följande:

OCH..

Bra att nämna det innan, tror jag.
    inte för att det skulle göra någon skillnad för mig vad gäller lust, beslut och så men för att slippa en lite konstig situation där man blir överraskad i stunden av något som inte tagits upp.

För mig skulle det kunna störa lite i stämningen just då och i värsta fall bli obekvämt. En massa tankar i huvudet är inget bra när man ska ha sex :)
  • Anonym (-)

Jag skulle inte ha problem att träffa denna kvinna om allt kändes rätt i övrigt.

• Anonym (Klim)
    Anonym (innan) skrev 2021-03-12 11:23:00 följande:

Bra att nämna det innan, tror jag.

inte för att det skulle göra någon skillnad för mig vad gäller lust, beslut och så men för att slippa en lite konstig situation där man blir överraskad i stunden av något som inte tagits upp.

För mig skulle det kunna störa lite i stämningen just då och i värsta fall bli obekvämt. En massa tankar i huvudet är inget bra när man ska ha sex :)

Det ska vi ha i åtanke, att berätta innan alltså, så den extra mannen inte blir obekväm av situationen för som många röstat och som för mig är det inget problem då man inte enbart har sex med ett bröst utan en hel person.
  • Smed75

Ett eller 2 bröst är inte det viktigaste ..

• Lenin1958

Jag träffade en kvinna som bara hade en bröst. Detta hände i slutet av 80-talet. Vi var på affärsresa till Tyskland båda. Vi hade en helt underbar vecka En bröst räcker om en person annars är bekväm. Vi är fortfarande i kontakt genom nätet

Svar på tråden Skulle du ligga med...