Hur ofta är ni ok med att eran partner blir full?
Som rubriken säger. Hur ofta är det ok att den partner ni lever ihop med blir påtagligt berusad?
Min man blir ALLTID fullast oavsett vem vi umgås med. Inte så han raglar omkring men han får en helt annan röst när han blir full och jag vet inte hur länge jag ska tycka det är ok,
I somras hade vi ett stort gräl eftersom han blev full every fucking day på semester och ja vi har trevliga grannar där vi firar semester men det innebär också att det dricks varje dag.
Jag som hustrun blir den tråkiga gnälliga som ifrågasätter och säger till honom att ta det lugnt ibland. Alla säger ? men låt han ha kul?
Ja tro fan de säger det för de dricker själva och upplever honom inte full som jag gör eftersom de själva är påverkade.
Men i somras efter ett stort gräl där jag sa att jag går ifrån honom om han inte skärper sig så lugnade han sig. Jag ifrågasatte om han hade accepterat att jag blev full så varje gång och nej det hade han ju inte. Har vart lugn med alkohol hela hösten men ikväll var det dags igen. Jag ber honom tagga ner när vi äter med några vänner och plötsligt hörs den där speciella rösten han får när han går över gränsen. Jag blir sur men säger att det händer ibland oavsett vad vi sagt och självklart ska han kunna ha kul med vänner men varför blir han alltid fullast?! Jämt!!
Jag sa på hemvägen att skärper han sig inte så får det va.
Ja men skilj dig då säger han.
Ja säger jag, det gör jag om du anser att alkohol är viktigare än oss. Och då backar han.
HUR får jag honom att inse allvaret?
Jag vägrar gå en sommar till med samma drickande. Snälla kom med konkreta tips.