• Plina

    Varför är alla så otrevliga på familjeliv. Se?

    Bara jag som märkt att folk (inte alla) är så otroligt otrevliga och nedverderade på folks inlägg?

    Speciellt till folk som verkligen vill ha hjälp och råd..


    Familjeliv, otrevliga på familjeliv, otrevliga, ber om råd och frågor, otrevliga svar, nedverderade, mobar
  • Svar på tråden Varför är alla så otrevliga på familjeliv. Se?
  • Litenmenhård

    Alla är inte otrevliga, men många är det. Har själv stött på en del otrevliga människor och fått en hel del tykna och otrevliga inlägg.

    Jag själv anser mig vara en trevlig kille och säger aldrig något elakt.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Sillen)

    Många ggr startas det uppenbara trolltrådar här, som många inte fattar är just trolltrådar. Dom som ser igenom trådstarten upplevs då som otrevliga av dom som inte fattar.

    Varför har du gjort om din signatur till ord som hör till din trådstart? Ska det föreställa hashtags?

  • Sven19

    Tycker många tråder startas av någon som vill ha medhåll i sitt beslut. Och när inte alla håller med så blir de tjuriga.

    Märkligt att man startar trådar och frågar om råd när man bara vill ha medhåll i sina beslut.

  • Anonym (L)
    Anonym (Sillen) skrev 2021-01-31 10:26:52 följande:

    Många ggr startas det uppenbara trolltrådar här, som många inte fattar är just trolltrådar. Dom som ser igenom trådstarten upplevs då som otrevliga av dom som inte fattar.

    Varför har du gjort om din signatur till ord som hör till din trådstart? Ska det föreställa hashtags?


    Håller med ts om att många är otrevliga och dryga här, även i trådar som inte är uppenbara trolltrådar.
  • BeautifulLiz
    Sven19 skrev 2021-01-31 11:09:51 följande:

    Tycker många tråder startas av någon som vill ha medhåll i sitt beslut. Och när inte alla håller med så blir de tjuriga.

    Märkligt att man startar trådar och frågar om råd när man bara vill ha medhåll i sina beslut.


    Exakt min slutsats också.
  • Anonym (Jo)

    Jag tycker också att stämningen blivit mer och mer otrevlig här. Det gäller både trådstarter och svar. Det verkar finnas en inneboende vilja att idiotförklara folk och framhäva sig själv. Jag har hängt här i många år och har inte upplevt den stämningen förut.

  • Anonym (Mx)
    Sven19 skrev 2021-01-31 11:09:51 följande:

    Tycker många tråder startas av någon som vill ha medhåll i sitt beslut. Och när inte alla håller med så blir de tjuriga.

    Märkligt att man startar trådar och frågar om råd när man bara vill ha medhåll i sina beslut.


    Kan bara instämma.
  • Simmaellersjunk

    Man kan också konstatera att om någon drar fram något som bara är lite kontroversiellt stämplas det direkt som en "trolltråd", fast det egentligen inte alls är det. Finns många bittra losers på detta forum, precis som på Flashback.

  • Anonym (U)
    Sven19 skrev 2021-01-31 11:09:51 följande:

    Tycker många tråder startas av någon som vill ha medhåll i sitt beslut. Och när inte alla håller med så blir de tjuriga.

    Märkligt att man startar trådar och frågar om råd när man bara vill ha medhåll i sina beslut.


    Men Även om de gör så så är det ingen ursäkt att vara otrevlig och nedlåtande. 
  • Anonym (A)

    För att det finns gott om idioter och man blir så trött på hur dumma människor kan bli!

    "Min man slår mig, jag funderar på om vi ska skaffa barn eller om jag ska göra slut."
    "Jag har nyss haft mens, men jag tog ett äl-test som visar positivt - är jag gravid?"
    "Nu har den här killen inte skrivit till mig på flera timmar! Ska jag dumpa honom, hatar han mig, vad är det för fel?!"
    "Jag tycker det är helt ok att förtrycka andra och här har ni ett exempel på det, nu är den personen sur men visst har jag rätt?"

    Det finns gott om många andra exempel men de flesta trådar är idiot-trådar.

  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2021-01-31 13:13:43 följande:

    Det finns gott om många andra exempel men de flesta trådar är idiot-trådar.


    Jag har förresten slutat titta helt på såna trådar så jag slipper se skiten.
  • Drottningen1970
    Anonym (A) skrev 2021-01-31 13:13:43 följande:

    För att det finns gott om idioter och man blir så trött på hur dumma människor kan bli!

    "Min man slår mig, jag funderar på om vi ska skaffa barn eller om jag ska göra slut."

    "Jag har nyss haft mens, men jag tog ett äl-test som visar positivt - är jag gravid?"

    "Nu har den här killen inte skrivit till mig på flera timmar! Ska jag dumpa honom, hatar han mig, vad är det för fel?!"

    "Jag tycker det är helt ok att förtrycka andra och här har ni ett exempel på det, nu är den personen sur men visst har jag rätt?"

    Det finns gott om många andra exempel men de flesta trådar är idiot-trådar.


    Amen
  • Anonym (m5)
    Plina skrev 2021-01-31 10:11:44 följande:

    Bara jag som märkt att folk (inte alla) är så otroligt otrevliga och nedverderade på folks inlägg?

    Speciellt till folk som verkligen vill ha hjälp och råd..


    Ibland blir jag förvirrad när folk är otrevliga, baserat på något helt ologiskt dessutom.. det känns som man har en konversation med någon som verkligen tror att deras omogna perspektiv är det enda fungerande.. typ falsk moral eller inte har verklighetsförankring.. då börjar man diskutera för att ge lite ljus på missförstånd eller konstiga dragna slutsatser, så blir den personen arg och attackerar tillbaka.. jag orkar personligen inte prata med dom tillslut.
Svar på tråden Varför är alla så otrevliga på familjeliv. Se?