• solrosen83

våroverall i storlek 80

Det börjar väl bli dags så småning om att köpa våroveraller. Men jag har sökt och sökt och sökt efter en snygg overall i storlek 80, men det verkar omöjligt. Av de större overallerna är minsta storleken 86. Och de affärer jag kikat i har endast några alternativ till babyoveraller och de har jag inte blivit så förtjust i, tycker mest att de är opraktiska. Då vår tös kryper och snart börjar gå så vill jag ha en overall som klarar av lite smuts å sånt.

Har nån redan köpt overall? Hittade ni nån bra i storlek 80? behöver man alls en vår/höstoverall? eller är det bäst att köpa jacka+byxor? Nu har vi enbart en tjock vinteroverall den går ju an nån månad än, men sen i övergånsskedet till sommaren så är den nog alldeles för varm..

• Svar på tråden våroverall i storlek 80
  • majflickan

Vi kommer inte ha ngn våroverall, kommer ha jacka o skulle de va extra kallt ngn dag så får lillen ha lång kalsonge rpå sig.

Annars har jag sett de har tunna overaller på kappahl

• Anna52

Kolla in tradera.com och prata med säljaren "snilleblixt". Hon har allt, ta bara mått på ditt barn så letar hon upp det du vill ha.

• futuna

Vind och regntäta jackor och byxor finns på tex hm, pop. På pop kan man dessutom knäppa fast en fleecejacka så blir den ordentligt varm om det behövs (pch sen kan man ha fleecen med täckväst om man vill)

• Uddis

Har fått tunn overall av mormor i storlek 80 från Kappahl, finns i blått och rött. Mycket mer praktiskt med overall än med jacka så man slipper glipan vid magen.

• solrosen83

uddis: hur är den overallen på te.x baken och knäna? E den i samma tyg då också eller har den stadigare tyg där? Vår tjej kryper nämligen och till våren har jag nog tänkt att hon skall få krypa utomhus och senare gå när hon lär sig det.. men det är ju inte så praktiskt om overallen inte är anpassad till det.. Vet att reima och travalles overaller är stadiga, men lite dyra och svåra att få tag på (har inte hittat i storlek 80 av dem) reima har en babyoverall som finns att köpa här var jag bor, men den är i tunt, rosa tyg, alltså inte så praktisk...

• Uddis

solrosen83: Tyvärr är den inte förstärkt över knän och bak, samma tyg över hela. Man vill ju visserligen ha en slitstark overall, men samtidigt en som är betydligt tunnare än vinteroverallen. Vi kommer att införskaffa regnkläder som får användas när overallen inte känns tillräcklig. Den var inte så dyr, 249 kr. Utbudet av overaller är ju inte så stort, hippa småbarn ska nog ha jacka och byxor i vår ; )

• Tbulle

Fick tipset att Josefssons postorder har overaller. De var helt ok så om jag inte hittar någon annan fin beställer jag nog en (billig ). josefssons.se tror jag.

Svar på tråden våroverall i storlek 80